ایمیدرو آمادگی رفع مشکلات زیرساختی معادن جنوب کرمان را دارد

جیرفت- ایرنا- مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: ایمیدرو آمادگی لازم برای رفع مشکلات زیرساختی معادن جنوب کرمان را دارد.

به گزارش ایرنا، وجیه الله جعفری مدیرعامل ایمیدرو عصر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات معادن جنوب کرمان در محل شهرستان کهنوج حضور یافت و آنطور که روابط عمومی صمت جنوب استان کرمان گفته وی تاکرد کرده نبود زیرساخت مناسب سبب محدودیت در بهره برداری از معادن این خطه شده است.

اول بهمن ماه جاری استاندار کرمان با اشاره به وعده های شرکت ایمیدرو برای احداث خط انتقال برق ساردوییه و برخی مناطق از محقق نشده وعده ها انتقاد کرد که خبر کامل آن را اینجا می توانید ملاحظه کنید.

اما آنطور که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت ایمیدرو گفته است: کرمان عناصر و مواد معدنی با ارزشی دارد اما این مواد معدنی بدون وجود زیرساخت‌هایی نظیر جاده، آب، برق، گاز ارزشی ندارند، بنابراین باید زیرساخت‌های معادن جنوب کرمان فراهم شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان، جعفری عصر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات معادن جنوب کرمان در کهنوج با اشاره به ظرفیت های معدنی جنوب کرمان، اظهار کرد: برای تحقق افزایش اشتغال و تولید باید با تامین زیرساخت ها به روند توسعه جنوب سرعت داد.

وی افزود: بخش خصوصی زمانی که شرایط را فراهم ببیند وارد کار می شود و ورود بخش خصوصی به معنی افزایش اشتغال و تولید است.

جعفری در عین حال تاکید کرد: ایمیدرو آمادگی لازم برای رفع مشکلات زیرساختی معادن جنوب کرمان را دارد.

جوانان جنوب کرمان تخصص معدنی فرابگیرند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان هم در این نشست کمبود نیروی متخصص را یکی از نیاز های صنایع معدنی در جنوب کرمان برشمرد و گفت: جوانان این منطقه برای تامین این کمبود به سمت اخذ تخصص های مورد نیاز اقدام کنند.

مسلم مروجی فرد افزود: با اقدامات انجام شده در حوزه صنعت و معدن و جذب سرمایه گذار مجوز ۵۵ کارخانه صنایع معدنی صادر شده است و در این راستا درخواست های مردم برای اشتغال در این حوزه ها افزایش یافته که این مهم نشان دهنده شتاب زیاد حرکت قطار توسعه جنوب کرمان در حوزه های معدن و صنایع معدنی است.

وی افزود: جنوب کرمان را با ذخایر معدنی متنوعی که دارد باید بهشت معادن نامید.

مروجی فرد با اشاره به صنایع معدنی احداث شده در جنوب کرمان، ادامه داد: با اشتغال ایجاد شده توسط این صنایع معدنی و معادن در جنوب کرمان، بسیاری از معضلات و بزهکاری ها کاهش یافته اند.

وی اضافه کرد: سه طرح مهم تیتانیوم کهنوج، کنستانتره تیتانیوم و کنستانتره فروکروم در شهرستان کهنوج در دست احداث است که با بهره برداری کامل شاهد تحولی در اشتغال جنوب استان خواهیم بود.

مروجی فرد درباره رفع مشکلات زیرساختی معادن جنوب کرمان نیز گفت: طبق توافق های قبلی اجرای پست برق منطقه رَمِشک، خط انتقال برق معادن بخش ساردوئیه، مقاوم سازی پل اِسفندقه، احداث جاده جغین و احداث جاده زهمکان به موردان برای توسعه معادن جنوب به ایمیدرو سپرده شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اضافه کرد: همچنین مقرر شد خط انتقال برق به معدن مس رمشک توسط ایمیدرو اجرا، بسته های زیرساخت نیز در مقیاس کوتاه مدت و بلندمدت با هماهنگی دستگاه های متولی تهیه و به ایمیدرو برای اختصاص اعتبارات لازم ارسال شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha