زمین احداث بیش از سه هزار واحد طرح‌ملی مسکن گیلان توسط بنیاد مستصعفان تامین شد

رشت - ایرنا - رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به مشکل زمین در طرح‌نهضت ملی مسکن در گیلان گفت: نسبت به شناسایی اراضی مربوطه اقدام‌ و تاکنون هفت مورد از اراضی با وسعت ۱۸ هکتار شناسایی شده که در عمل امکان ساخت افزون بر سه هزار واحد مسکونی طرح‌ملی مسکن در گیلان فراهم شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز فتاح عصر روز پنجشنبه در حاشیه نشست بررسی مصوبات سفر رئیس بنیاد مستضعفان به گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توافق کردیم شناسایی زمین های مناسب اجرای طرح ادامه یابد و به طور قطع زمینی که در استان بدین منظور در اختیار دولت قرار می گیرد بیش از ۱۸ هکتار است، تصریح کرد: در این میان بخشی که به عنوان سهم ما طبق قانون در اخحتیارذ د بنیادمستضعفان قرار می گیرد راتعهد کردیم فقط برای مسکن محرومان اعم از کمیته امداد، بهزیستی یا بنیاد مسکن انجام دهیم که این خود حجم تعهد بالایی است.
فتاح اظهار کرد: همچنین یک تعهد مسکن برای محرومان دراستان  برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی ونیز غیر تحت پوشش ها در مورد بنیاد مسکن بررسی شد و بدین منظور ارقام تعهدی افزوده شد.
 وی عنوان کرد : در این راستا تا آخر سال ۱۴۰۲ یا اوایل ۱۴۰۳ حدود ۱۲۰۰ واحد مسکن محرومان  می تواند به انجام برسد و ما از طریق کمک های بلاعوض و تامین سیمان و میلگرد و غیره در اجرا و تکمیل آنها مشارکت می کنیم.
 وی در ادامه با اشاره به سفر آبان ماه امسال خود به گیلان و با بیان اینکه در این سفر نیز در نشست با مسئولان استان مصوبات مربوط به آبان را پی‌گیری کردیم، عنوان کرد: برای برخی طرح‌های توسعه ای در منطقه دیلمان، سیاهکل، جاده رحیم آباد و املش توافقاتی مبنی بر اختصاص در مجموع ۶۰ میلیارد تومان اعتبار توسط بنیاد صورت گرفت که در نشست امروز تخصیص قطعی انجام شد.
فتاح همچنین گفت : همچنین در جلسه امروز مقرر شد در مواردی که برای امور عام المنفعه و نیز آموزش و پرورش و بهداشت و درمان برای خدمات دهی با مشکل زمین مواجهند، زمین شناسایی شده و ما زمین را به شرط احداث برای این موارد در اختیار قرار دهیم.
 وی با اشاره به زمین ۱۰۰ هکتاری بنیاد مستضعفان در استان عنوان کرد : نظر استاندار بر اجرای طرح های گلخانه در این اراضی است که اصل موضوع مورد موافقت ماست و طرح بزرگ سرمایه گذاری است که حوزه کشاورزی بنیاد در حال بررسی آن است و انشاالله این سرمایه گذاری را در استان انجام می دهیم.
وی در ادامه تصریح کرد : علاوه بر این از ابتدای امسال ۵۰ میلیارد تومان برای اعطای وام قرض الحسنه به محرومان پرداخت شده و در این سفر ۲۰ میلیارد تومان دیگر بر این رقم افزوده شد.
رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد : برای کمک های موردی و بلاعوض هم ۱۰ میلیارد تومان به بهزیستی و همین رقم به کمیته امداد امام (ره) در استان داده می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن عیدنوروز و ماه مبارک رمضان ۲۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض برای امور مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و برای امور عام المنفعه در استان اختصاص داده شد ضمن آنکه در سفر گذشته نیز قول هایی در ارتباط با اعطای وام قرض‌الحسنه داده بودیم که اجرایی شد.
 

بنیاد مستضعفان کمک موثری در تامین کسری زمین طرح ملی مسکن دارد

استاندار گیلان نیز این گفت و گو با قدردانی از اهتمام بنیاد مستضعفان کشور برای محرومیت زدایی در استان گفت: گیلان در اجرای نهضت ملی مسکن با کسری زمین مواجه بوده که بنیاد در این ارتباط کمک قابل توجهی داشتند.

اسدالله عباسی با اشاره ۳۰ هزار واجد شرایط برای بهره مندی از طرح ملی مسکن در گیلان در دوره اول اظهار کرد: زمین برای ساخت ۲۷ هزار واحد مهیا شده است، کسری بقیه را از اراضی بنیاد مستضعفان تامین‌ می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در مذاکرات با رئیس بنیاد مستضعفان کشور بر اساس افق آینده باید بتوانیم تا ۱۰۰ هکتار از اراضی بنیاد مستعضفان را برای نهضت ملی مسکن اختصاص دهیم، افزود: از این میزان تاکنون ۱۸ هکتار آماده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ابراز امیدواری کرد با توجه به متقاضیان نهضت ملی مسکن بتوانیم در آینده برای بهره مندی از زمین های بنیاد مستضعفان دراجرای طرح‌ملی مسکن بیشتر بهره ببریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha