رویکرد استاندارد خراسان رضوی کیفی سازی سوغات است

مشهد-ایرنا- مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: استاندارد، سیاست‌گذار کیفیت کالا و خدمات است و این اداره کل با رویکرد توجه به نیازهای استان و به ویژه زائران، موضوع سوغات استاندارد را در دستور کار قرار داده است.

محمد سجادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا کارگروه سوغات استاندارد در شورای استاندارد استان با هدف افزایش کیفیت کالاهای مورد استفاده زائران تشکیل شده است، همچنین اقلام پرمصرف برای سوغات زائران حضرت رضا (ع) شناسایی شده‌اند و برای ارتقای کیفیت آنها برنامه ریزی می شود.

وی ادامه داد: این اداره کل با هدف حمایت از تسهیل فعالیت صادراتی، خدماتی را به واحدهای تولیدی و صادراتی ارائه داده است تا بتوانند با ارتقای کیفیت محصولات خود سهم بیشتری از بازارهای هدف صادراتی کسب کنند.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی به همکاری نزدیک با شرکت‌های دانش بنیان، پارک علم و فناوری و نخبگان علمی و دانشگاهی استان اشاره کرد و گفت: در مسیر استفاده از ایده های دانش بنیان در استانداردسازی، ارتباطات عمیقی با نخبگان استان برقرار کرده ایم.

سجادی افزود: در ارتباط با تامین نیازهای عمومی مردم به اقلام پرمصرف و تاثیرگذار در معیشت آنان، اداره کل استاندارد در حوزه مبارزه با کم فروشی و دقت ترازو ها تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی اضافه کرد: مجموعه استاندارد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان "اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان" با یک آزمایشگاه اوزان و مقیاسها فعالیت می کرد که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در حال حاضر ۹ آزمایشگاه فعال با تجهیزات کامل در این اداره کل فعالیت می کند.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت:آزمایشگاه های این مجموعه در زمینه صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی، تجهیزات حساس، مصالح ساختمانی، آزمایشگاه صنایع بسته بندی، برق و الکترونیک، کالیبراسیون و میکروبیولوژی فعال هستند همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی این اداره کل با بیش از ۲۲۰ آزمایشگاه همکار فعالیت دارد اما پیش از انقلاب در عمل این همکاری وجود نداشته است.

سجادی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیتها بیشتر متمرکز به اوزان و مقیاسها، محصولات کشاورزی و صادرات و واردات بوده است اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی وظایف و مسوولیتهایی نظیر نظارت بر جایگاههای سی.ان.جی، آسانسورها، تجهیزات تفریحی و شهربازی ها، مهدکودکها، مخازن سی.ان.جی، خودروهای دوگانه سوز، مراکز گردشگری و تفریحی، کترینگ ها و رستوران ها و زائرسراها نیز اضافه شده است.

وی ادامه داد: مهمترین اولویت های کاری در دوره تحولی دولت سیزدهم استاندارد سازی خدمات، اجباری شدن خدمات پس از فروش لوازم خانگی و خودروها، استانداردسازی محصولات دانش بنیان، ورود به پایش و نظارت خدمات، افزایش مشارکت های مردمی و نظارت های عمومی، رتبه بندی کالاها و خدمات بر اساس کیفیت و برگزاری مسابقات کیفیت در حوزه های مختلف صنعت بوده است.

هزار و ۶ قلم کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری در کشور است و هم اکنون هزار و ۹۵۳ واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی پروانه استاندارد داشته و برای ۲ هزار و ۷۳۲ محصول و خدمت در استان پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری صادر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha