گام اول تصفیه‌خانه پساب دامغان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

سمنان - ایرنا - مرحله نخست اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان با ظرفیت هشت‌هزار و ۷۵۰ مترمکعب، روز پنجشنبه با حضور علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و دیگر مسوولان کشوری و استانی افتتاح شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، برای بهره‌برداری از مرحله اول تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان در دهه‌فجر امسال بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد.

افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان سمنان شامل افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در دامغان، افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان، آغاز ساخت سه‌هزار سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی استان سمنان در امیریه دامغان، بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب و افتتاح ۱۴ طرح آب و فاضلاب در شهرستان شاهرود، و افتتاح طرح‌های اقتصادی و عمرانی و همچنین حضور در میز ارتباط مردمی و نشست تخصصی با مدیران صنعت آب و برق در شهرستان سرخه، از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو به استان سمنان است.

محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: مرحله نخست تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان با نصب چهار دستگاه هواده، آشغالگیر و حوضچه‌های ته‌نشینی افتتاح شد.

وی ادامه داد: ایجاد بخش‌هایی مانند لجن‌روب از برنامه‌های توسعه‌ای تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان است و اجرای مرحله بعدی نیازمند تامین اعتبارات است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بیان کرد: ۹۴ طرح آبرسانی و آب و فاضلاب استان با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. آغاز عملیات ۱۰ طرح با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان دهه‌فجر امسال در استان سمنان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی بیان کرد: تغذیه چشمه روزیه به عنوان منبع تامین آب شهرستان سمنان از طریق بارش برف امسال در حدانتظار و مطلوب نبود.

طاهری با اشاره به پایین رفتن سطح سفره های ‌آب زیرزمینی، افزود: پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی هزینه استحصال را افزایش می‌دهد و اکنون ۹ چاه حفر شده همزمان با دهه‌فجر به منظور تامین آب آشامیدنی وارد مدار می‌شود.

گام اول تصفیه‌خانه پساب دامغان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان تصریح کرد: ۲۲ کیلومتر اصلاح شبکه انتقال آب، نصب ۲ هزار و ۷۰۰ انشعاب آب و نصب انشعاب فاضلاب و اجرای خط انتقال فاضلاب از دیگر طرح‌های آماده افتتاح آب و فاضلاب استان سمنان در دهه فجر امسال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان افزود: ۹۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب شهرستان دامغان در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد که ۱۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان متعلق به شهرستان دامغان است و ۲ طرح نیز با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در شهرستان دامغان در دهه فجر سال جاری کلنگ زنی خواهد شد.

طاهری خاطرنشان کرد: ۳۱ درصد جمعیت شهری استان سمنان تحت پوشش فاضلاب قرار دارند که اقدامات برای توسعه این مهم در دستور کار است.

وی یادآور شد: در ۲ روستای کوه زر و تویه دروار دامغان از محل محرومیت زدایی برای تامین آب شرب پایدار احداث مجتمع آبرسانی در دست اقدام است. با بهره برداری از این ۲ مجتمع آبرسانی، برخورداری بخش روستایی شهرستان از آب شرب پایدار به بیش از ۹۵ درصد خواهد رسید.

۸۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار افزون بر سه‌هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۵۱۶ نفر دهه‌فجر امسال در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد. از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال، ۷۶۵ طرح عمرانی با اعتبار هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان در هشت شهرستان استان سمنان افتتاح می‌شود.

۷۴ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۷۹ میلیارد تومان نیز در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان سمنان در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود. افتتاح طرح‌های عمرانی این استان در دهه فجر امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ از لحاظ تعداد ۹۵ درصد و از نظر اعتبار مالی ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

طرح‌های اقتصادی آماده افتتاح استان سمنان در دهه فجر ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته از نظر تعداد ۱۳۱ درصد و از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۳ درصد افزایش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha