گفت‌وگوی مقام‌های بلندپایه امنیتی و نظامی آمریکا و اوکراین درباره حمایت از کی‌یف

تهران- ایرنا- مقام‌های بلندپایه نظامی و امنیتی آمریکا و اوکراین درباره حمایت بین‌المللی از نیروهای مسلح کی‌یف گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا، «دیو باتلر» سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا چهارشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای در تارنمای این ستاد اعلام کرد: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بصورت تلفنی با آندی یرماک رئیس دفتر رئیس جمهوری و ژنرال والری زالوژنی فرمانده نیروهای مسلح اوکراین گفت‌وگو کردند.

این بیانیه افزود: آنها درباره تهاجم روسیه به اوکراین و حمایت بین‌المللی از نیروهای مسلح اوکراین صحبت کردند. سالیوان و میلی بر حمایت مداوم آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کردند.

این گفت‌وگوها در حالی انجام شد که رسانه‌ها گزارش می‌دهند که آمریکا قصد دارد یک بسته جدید نظامی به ارزش ۲ میلیارد دلار به اوکراین ارائه دهد.

احتمال می‌رود این بسته شامل بمب‌های هوشمند با بُرد بالا باشد و آمریکا روز جمعه آن را بصورت رسمی اعلام کند.

این بسته در حالی ارائه می‌شود که آمریکا و آلمان به تازگی برای انتقال تانک به اوکراین به توافق رسیدند.

آمریکا قرار است تانک آبرامز و آلمان نیز تانک لئوپارد ۲ به اوکراین می‌دهند. آلمان همچنین به کشورهایی که تانک‌های ساخت این کشور را در اختیار دارند اجازه می‌دهد که آنها را به اوکراین بفرستند.

روس‌ها و مخالفان حمایت نظامی غرب از اوکراین همواره هشدار داده‌اند که انتقال تسلیحات به آن کشور صرفا به تداوم جنگ و وخامت اوضاع منجر می‌شود.

اما ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو مدعی شد که ارسال سلاح به اوکراین زمینه را برای صلح فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha