آیت‌الله عاملی: پروژه اتصال سرعین و ماسوله تعریف شود

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل پیشنهاد کرد پروژه اتصال دو منطقه گردشگری سرعین و ماسوله از سوی مسئولان استان‌های اردبیل و گیلان در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی که در دومین روز از ایام‌الله دهه فجر به شهرستان خلخال سفر کرده است، با اشاره به بازدید خود از پروژه جاده خلخال –کلور –درام گفت: جاده کلور- درام که استان اردبیل را به استان زنجان وصل می‌کند برای استان بسیار حیاتی است و تاثیرات اقتصادی و توریستی دارد. منطقه بسیار ویژه است اگر راه‌های مواصلاتی ما درست شود می‌توان از ظرفیت‌های استثنایی گردشگری و کشاورزی منطقه استفاده کرد بویژه اینکه بسیاری از میوه‌های این منطقه به صورت نوبرانه تولید و روانه بازار می‌شود.

اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال از تهاتر نفت به پروژه کلور - درام

جاده شروع شده و در حال حاضر شرکت جهاد نصر در این پروژه مشغول است. یکی از قطعات این پروژه به علت نبود منابع تعطیل شده بود که از نزدیک دیدیم قبل از سفر به این منطقه از محل تهاتر نفتی ۸۰۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت و قرار شد قطعه یک این پروژه بزودی شروع شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر این برای تامین آب پایدار برای کشاورزی، مقرر شد دو سد معیشتی در جنوب استان احداث شود و مسئولان استان قول دادند منابع مورد نیاز آن را تامین کنند.

امام جمعه اردبیل در پاسخ به سوالی درخصوص راه‌های ارتباطی خلخال به گیلان هم (شال - ماجولان- ماسوله) گفت: منطقه ماسوله از نظر توریستی جزو مناطق استثنایی ایران و حتی دنیاست. ما جاده اردبیل را تا مرز گیلان آسفالت کردیم و ۱۳ کیلومتر از سمت استان گیلان باقی مانده است بنابر عللی تعلل دارند و کار نمی کنند.

آیت الله عاملی: پروژه اتصال سرعین و ماسوله تعریف شود

وی در ادامه پیشنهاد تعریف پروژه ارتباطی سرعین به ماسوله به عنوان دو نقطه بی‌نظیر گردشگری کشور را ارائه کرد و گفت: در دامنه سبلان ۱۳۰ چشمه آبگرم معدنی وجود دارد که همه ساله شاهد حضور پرتعداد گردشگران است. اگر۱۳ کیلومتر درست شود استان گیلان می‌تواند از ظرفیت‌های گردشگری و توریستی اردبیل استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: از سوی دیگر گیلان و ماسوله هم ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد و در صورت اتصال این دو نقطه گردشگری هر دو استان می‌توانند از ظرفیت‌های گردشگری یکدیگر بهره‌مند شوند.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: اگر ۱۳ کیلومتر از مسیر باقیمانده ماجولان به ماسوله احداث شود، می‌توان این دو قطب گردشگری استان‌های اردبیل و گیلان را به هم متصل کرد. در این زمینه هم قرار شد مدیریت ارشد استان با استاندار گیلان در این خصوص رایزنی و مکاتبه داشته باشد و هم من با نماینده ولی فقیه در استان گیلان صحبت خواهم کرد.

وی اضافه کرد: انشاءالله اگر مزیت‌های توریستی و اقتصادی اتصال این دو منطقه و مسیر ۱۳ کیلومتری و اهمیت آن روشن‌تر شود حتما عزیزان ما در استان گیلان هم در این زمینه اقدام خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: راه‌های ارتباطی برای توسعه و شکوفایی اقتصاد منطقه حیاتی است و هر چقدر راه‌ها توسعه یابد، شاهد ارتقای زیرساخت‌ها و توسعه بیشتر این منطقه خواهیم بود.

آیت الله عاملی: پروژه اتصال سرعین و ماسوله تعریف شود

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله عاملی امروز همچنین در یادواره شهدای روستای شال از توابع بخش شاهرود خلخال حضور یافت و به شهدای این روستا ادای احترام کرد.

امام جمعه اردبیل امروز همچنین در منزل شهیدان سیدمسیح و سیدشفیع محمودی حضور یافته و به خانواده این شهیدان ادای احترام کرد.

آیت‌الله عاملی در این سفر همچنین در جلسه شورای اداری بخش شاهرود شهرستان خلخال شرکت کرد.

آیت الله عاملی: پروژه اتصال سرعین و ماسوله تعریف شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha