رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات حوزه عمرانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ۳۰۰ درصد افزایش یافته که این اعتبار بی سابقه بوده است.

به گزارش ایرنا، امین درخشان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروژه تالار مرکزی شهر یاسوج سال ۱۳۸۷ به مساحت ۲۳ هزار مترمربع در مرکز استان کلنگ زنی شد و تا هشت سال گذشته حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته و به دلیل مشکلات مالی و تعلل در اجرای پروژه، طرح بلاتکلیف بود.

وی افزود: بخش خصوصی برای این پروژه وارد کار شده، مشوق هایی در اختیار این سرمایه گذار قرار داده شده و با ۲۷۰ میلیارد تومان تفاهم نامه ای امضا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در یک تعهد سه ساله این تالار افتتاح خواهد شد تا خلا موجود برای اصحاب رسانه و حوزه فرهنگ و هنر رفع شود.

درخشان تاکید کرد: پروژه پردیس هنری گچساران سال گذشته تنها سه میلیارد تومان اعتبار داشت و امسال ۲۳ میلیارد تومان اعتبار دارد و رشد چندین برابری داشته است.

وی ادامه داد: سالن پلاتو دهدشت نیز سال گذشته تنها ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار داشت که اعتبار آن ۶ برابر امسال افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: به زودی فرهنگسرای شهرستان لنده کلنگ زنی می شود و فرهنگ سرای باشت در مرحله نقشه برداری و کارهای مقدماتی است.

درخشان تصریح کرد: نمایشگاه علوم قرآن و عترت و دیگر برنامه های مشابه در حوزه قرآن در ماه مبارک رمضان امسال. برگزار خواهد شد.

رسانه های استان برای تبیین اهداف نظام جمهوری اسلامی پای کارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه های استان برای توسعه استان و تبیین اهداف نظام جمهوری اسلامی پای کارند و کارنامه درخشانی از حیث رسالت شان و جایگاه پردازش و بیان خدمات نظام دارند.

وی بیان کرد: رسانه وظیفه نظارتی بر عملکرد مسئولان و بر همه عرصه ها دارد و نقش و اهمیت بسزایی دارند که خبرنگاران در این استان با سلامت نفس و قلم قدم برداشته اند.

درخشان عنوان کرد: امسال جشنواره رسانه‌ای «خبر خوب» برای رسانه های استان تدارک دیده شده است که مهلت ارسال آثار برای خبرنگاران تمدید خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: آموزش خبرنگاران در دوره های آموزشی با حضور اساتید برتر نیز در دستور کار است و به زودی برای اصحاب هنر و رسانه دوره هایی برگزار خواهد شد.

رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری دده فجر امسال برگزار می وشد

وی افزود: با توجه به آغاز دهه شکوهمند فجر انقلاب، استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر است که با تلاش وزارت ارشاد و سازمان سینمایی کشور، جشنواره فیلم فجر امسال با تعداد آثار بیشتری (۷۵ اثر) نسبت به سال قبل برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره با اکران ۲۴ فیلم در کشور و ۱۶ فیلم در استان برگزار خواهد شد، روزی سه اکران فیلم در استان وجود خواهد داشت که متعاقبا جزئیات دقیق فیلم‌ها و سانس‌ها را به اطلاع خواهیم رساند.

وی ابراز کرد: امسال سه اثر از هنرمندان استان در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر (۲ فیلم از ید رضا محقق و یک فیلم از افشین پور) شرکت دارند.

درخشان ادامه داد: امسال جایزه بهترین بازیگر کودک تئاتر جشنواره فجر به ابوالفضل پارسا از استان کهگیلویه و بویراحمد داده شد و همچنین در هنرهای تجسمی نیز نقاشی یکی از هم‌استانی‌ها پذیرفته شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که موسیقی در نشاط اجتماعی دارد، امسال میزبان جشنواره موسیقی فجر هم خواهیم بود که از ۲۸ بهمن ماه تا سوم اسفند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: استان همچنین امسال میزبان جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز خواهد بود.

درخشان بیان کرد: جشنواره سرودهای حماسی نیز در استان برگزار می شود که بر همین اساس، بیش از ۸۰ گروه سرود اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: کاروان آوای چکاوک با حضور ۴۰ هنرمند از امروز از یاسوج کار خود را شروع کرده و تمام شهرهای استان را دور خواهند زد و هم در میدان شهرها و هم در تعدادی از مدارس حضور پیدا خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: دهه فجر امسال، در مجموع ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری برای استان با هدف ایجاد نشاط اجتماعی پیش بینی شده است.

رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

افتتاح نمایشگاه عکس "قاب افتخار"

همچنین به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نمایشگاه قاب افتخار با حضور خبرنگاران استان افتتاح شد.

️معاون هنری و سینمایی ️اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این ارتباط گفت: این جشنواره با هدف "حماسه فجرآفرینان دیروز برای نسل امروز و بازنمایی فعالیت ها و مبارزات انقلابی" از اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاها برگزار شده است .

محمد سلیمی راد افزود :از هنرمندان و عکاسانی و حتی همه کسانی که در آرشیو و آلبوم های شخصی خود آثاری مرتبط با روزهای انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد در اختیار دارند، دعوت به عمل می آورد تا آثار خود را بصورت چاپ شده در ابعاد مختلف یا اسلاید (نگاتیو) قابل چاپ، در بازه زمانی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ (شروع مبارزات تا پیروزی انقلاب اسلامی) و آثار بجا مانده از روزهای پرشور انقلاب اسلامی( اسناد مربوط به ساواک، دست نوشته های موثق، تکه های روزنامه و ...) که می تواند در تاریخ این استان سرفراز ثبت و به آیندگان منتقل شود، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی اضافه کرد: اسناد و عکس های جمع آوری شده در روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با نام دارنده سند و عکس در قالب نمایشگاهی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می شوند و از ۱۰ عکس برگزیده توسط مردم به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha