۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85016542
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فیلم| راه ارتباطی ۳۹۲روستای استان کردستان بسته است

سنندج- ایرنا- معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش برف و کولاک که از ۲ روز گذشته در نقاط مختلف استان آغاز شد راه ارتباطی ۳۹۲ روستای استان را مسدود کرد.

رامبد نوذری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع روستاهای مسدود شده ۱۱۰ روستا مربوط به شهرستان دیواندره، ۵۰ روستا مربوط به شهرستان مریوان، ۵۰ روستا قروه، ۵۰ روستا کامیاران، ۴۰ روستا سقز، ۴۰ روستا دهگلان، ۳۰ روستا سنندج، ۲۰ روستا بیجار و ۲ روستا هم مربوط به یاسوکند است. 
وی با بیان اینکه راهداران با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات مشغول بازگشایی راه ارتباط این روستاها هستند، گفت: تمام تلاش راهداران بازگشایی در سریعترین زمان ممکن است و پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰ درصد این روستاها امروز بازگشایی شود.

برفروبی ۱۲ هزار کیلومتر از راههای کردستان

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ادامه به برفروبی محورهای استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: در شبانه روز گذشته ۱۲ هزار و ۱۰۶ کیلومتر از محورهای استان برفروبی شد که ۹ هزار و ۸۸۶ کیلومتر آن مربوط به راههای شریانی استان است.

وی با بیان اینکه برای انجام این میزان برفروبی در محورهای شریانی استان ۲۷۴ نیروی راهداری و ۱۶۷ دستگاه ماشین‌آلات درگیر بودند، گفت: در این محورها همچنین هزار و ۳۶۱ خودروی گرفتار در برف و کولاک رها سازی شد.


نوذری با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته در محورهای غیرشریانی استان نیز ۱۰۵ نفر از نیروهای راهداری با استفاده از ۷۳ دستگاه ماشین آلات ۲ هزار و ۲۲۰ کیلومتر برفروبی انجام دادند، اضافه کرد: میزان شن و نمک مصرفی در محورهای شریانی استان ۲ هزار و ۸۱۳ تن و در محورهای غیرشریانی نیز ۱۵ تن بود.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha