۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۲۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85015997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور بحرین با فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا گفت وگو کرد

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، وزیر کشور بحرین در منامه با فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از روزنامه الأیام بحرین، «راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین با ژنرال «چارلز برادفورد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر کشور بحرین ضمن استقبال از کوپر، از همکاری‌های امنیتی و سطح تبادل تجربیات بحرین و آمریکا در چارچوب شراکت راهبردی و روابط نزدیک دو کشور قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار هماهنگی‌های امنیتی و راه‌های توسعه اقدامات مشترک در جهت تامین منافع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جزئیات بیشتری از این دیدار گزارش نشده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در کشور بحرین قرار دارد و مسئولیت حفظ منافع آمریکا در خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ، خلیج عدن و بخش‌هایی از اقیانوس هند را بر عهده دارد.

پیش تر فرمانده «ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا» از تصمیم واشنگتن برای استقرار بیش از ۱۰۰ شهپاد (شناور هدایت پذیر از راه دور) در آب‌های استراتژیک خلیج فارس خبر داده بود.

ایکل کوریلا فرمانده «ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا» موسوم به «سنتکام» در سخنانی در جریان کنفرانس سالانه "گفت وگوی منامه" در بحرین در این باره اظهار کرد: در سال ۲۰۲۳ یگان ویژه ۵۹، ناوگانی متشکل از بیش از ۱۰۰ شناور سطحی و زیرسطحی بدون سرنشین را تشکیل خواهد داد که با هم در ارتباط خواهند بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha