۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۰۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85015729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خط قرمزهای غرب در قبال اوکراین به روایت رئیس جمهور لیتوانی

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری لیتوانی از کشورهای غربی به خاطر ترسیم خطوط قرمز در تجهیز اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا از آناتولی، گیتاناس ناوسدا رئیس جمهوری لیتوانی روز سه شنبه گفت کشورهای غربی باید از ترسیم خطوط قرمز در حمایت نظامی از اوکراین دست بردارند. وی از کشورهای غربی خواست کمک‌های نظامی بیشتری به اوکراین ارسال کنند.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ال‌ارتی کشور لیتوانی گفت: من خطوط قرمز زیادی در ارسال سلاح به اوکراین دیده‌ام و به نظر می‌رسد این خطوط به جای کشورهای غربی توسط روسیه کشیده می‌شود.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان که هفته گذشته با اکراه با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین موافقت کرد، نسبت به مسابقه برای تسلیح اوکراین هشدار داده است، زیرا کی‌یف درخواست جت‌های جنگنده و همچنین موشک‌های دوربرد برای مبارزه با روسیه کرده است.

ناوسدا گفت در مورد ارسال تانک‌های جنگی به اوکراین و پذیرش این کشور به عنوان عضو اتحادیه اروپا خطوط قرمزی ترسیم شده است.

وی افزود: مورد نامزدی اوکراین در اتحادیه اروپا زمانی یک تابو و یک خط قرمز بود. من آن را خوب به یاد دارم. حتی در ابتدای جنگ نیز آلمان تنها به ارسال جلیقه و کلاه ایمنی اکتفا کرد.

رئیس جمهوری لیتوانی اظهار امیدواری کرد کشورهای غربی از خطوط قرمز تقاضای اوکراین برای جنگنده‌ و موشک‌های دوربرد نیز عبور کنند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین هفته گذشته در دیدار با دبیر کل ناتو خواستار تجهیز کشورش با موشک‌های دوربرد و جنگنده‌های پیشرفته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha