۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85014939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶ هزار کیلومتر از راه های کردستان برفروبی شد

سنندج- ایرنا- معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۶ هزار و ۷۱۱ کیلومتر برفروبی در محورهای شریانی و غیرشریانی استان توسط عوامل راهداری انجام شد.

رامبد نوذری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی و بارش برف در محورهای استان بویژه گردنه‌ها و ارتفاعات، عوامل راهداری با تجهیزات و امکانات به پاکسازی محورهای شریانی و غیرشریانی پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۶ هزار و ۷۱۱ کیلومتر برفروبی در محورهای استان انجام شد گفت: بر این اساس ۱۰۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۸۶ نفر از نیروهای راهداری در محورهای شریانی استان مشغول بودند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: همچنین در محورهای شریانی همچنین ۱۵۶ خودرو گرفتار در برف توسط نیروهای رهاسازی شد.

وی در ادامه به برفروبی در محورهای غیرشریانی استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: در این محورها نیز ۷۱ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری از ۴۱ دستگاه ماشین‌آلات، هزار و ۸۶۵ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha