درخشش ۲ شاعر از استان اردبیل در کنگره ملی شعر دفاع مقدس

اردبیل - ایرنا - دبیر علمی استانی کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت بین‌الملل اسلامی گفت: مجید حقی از شهرستان گرمی در محور نقش زنان در دفاع مقدس مقام دوم و وفا منافی از اردبیل در محور شهدای شاه چراغ مقام سوم را در این رویداد کسب کردند و تجلیل شدند.

سیدسعید اطهر نیاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت بین‌الملل اسلامی، امسال برای چهارمین سال پیاپی در شیراز برگزار شد و محورهای اصلی آن، دفاع مقدس با مضامین عاشورایی، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشورهای محور مقاومت)، دفاع و نقش آن در جهاد تبیین، دفاع و جنگ نرم و دفاع مقدس، کودک و نوجوان و نقش زنان بود.

وی افزود: علیرضا قزوه، محمود اکرامی‌فرد، مصطفی محدثی‌خراسانی، علی‌محمد مودب، رضا اسماعیلی، حبیب رزم‌جویی، ایرج قنبری، حمید هنرجویی، سید محمد میرزاده، زهرا مستشارنظامی و عارفه دهقانی داوران این کنگره بودند.

دبیر علمی استانی کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت بین‌الملل اسلامی ادامه داد: روز گذشته در اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در شیراز از ۲۷ اثر شامل سه اثر در هر ۹ محور این کنگره تجلیل شد و یکی از تأثیرات خیلی خوب این کنگره شعر، کشف استعدادهای نو است.

استان اردبیل با توجه به سابقه فرهنگی و مذهبی از انجمن‌های ادبی متعددی برخوردار است و شاعران صاحب اثر و مطرح آن در اغلب رویدادها و جشنواره‌های ادبی ملی و استانی شرکت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha