۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۳۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85014616
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عقب نشینی نیروهای نظامی آلمان از کشور مالی پیش از موعد مقرر

تهران- ایرنا- بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان گفت که برلین ممکن است پیش از موعد مقرر نیروهایی نظامی خود را از مالی خارج کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود ۱۱۰۰ نیروی نظامی آلمانی در چارچوب نیروهای صلحبانی سازمان ملل در مالی حضور دارند و قرار است که ماموریت آنها تا می ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد.

پیستوریوس دوشنبه در مصاحبه با روزنامه «زوددویچه سایتونگ» گفت که اقدامات حاکمان نظامی مالی ممکن است که منجر به خروج زودهنگام نظامیان آلمانی از آن کشور شود.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی، ماندن تا سال ۲۰۲۴ منطقی نیست.

برلین پیشتر هشدار داده بود که اگر خونتای مالی به نیروهای آلمانی اجازه ندهد که آزادانه فعالیت کنند و انتخابات برگزار نکند، این نیروها زودتر از سال ۲۰۲۴ از آن کشور خارج می‌شوند.

یکی دیگر از خواسته‌های آلمان آن است که نیروهای این کشور در مالی بتوانند آزادانه ماموریت‌هایی با استفاده از پهپاد انجام بدهند.

پیستوریوس با اشاره به اینکه آخرین ماموریت پهپادی آلمانی «قبل از کریسمس» انجام شده بود، افزود: اگر سربازان ما نتوانند از پادگان‌ها خارج شده و در شعاع کوچکی تحرک داشته باشند و نتوان پهپادهای خود را به پرواز درآورند، ما نمی‌توانیم ماموریت خود را اجرا کنیم.

وی افزود که اعزام این نیروها «موجب اتلاف وقت و پول شده و مهم‌تر از همه آنکه سربازان از خانواده‌هایشان جدا شده و جان خود را به خطر انداخته‌اند.»

پیستوریوس گفت که آلمان در ماه می تصمیم نهایی را درباره خروج از مالی اتخاذ می‌کند و قبل از آن او یک سفر به مالی خواهد داشت.

ارتش مالی در اوت ۲۰۲۰ کودتا کرد و در ماه می ۲۰۲۱ بار دیگر قدرت را تصاحب کرد. مالی از سال ۲۰۲۱ با شورش‌های افراطی‌ها روبرو بوده که باعث آوارگی و کشته شدن هزاران نفر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha