چین هراسی واشنگتن؛ مدیر عامل تیک تاک در کنگره آمریکا شهادت می دهد

نیویورک - ایرنا- "شو زی چو" مدیر اجرایی رسانه اجتماعی تیک تاک در ماه مارس در برابر اعضای کمیته انرژی و بازرگانی کنگره آمریکا حاضر خواهد شد تا به قانونگذاران آمریکایی در خصوص نگرانی های آنها پیرامون امنیت ملی آمریکا توضیح دهد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کتی مک موریس راجرز نماینده جمهوری خواه و رئیس این کمیته امروز در بیانیه ای اعلام کرد چو در ۲۳ مارس در برابر کمیته شهادت خواهد داد. این اولین حضور او در مقابل کمیته کنگره خواهد بود.

این در حالی است که کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان قصد دارد ماه آینده درباره لایحه ممنوعیت استفاده از رسانه تیک تاک در آمریکا رای گیری کند.

مک موریس راجرز ادعا کرد: رسانه تیک تاک که متعلق به شرکت بایت دانس چین است آگاهانه به دولت چین امکان دسترسی به داده‌های کاربران آمریکایی را داده است.

وی افزود که آمریکایی‌ها حق آگاهی چگونگی تاثیر این اقدامات بر حریم خصوصی و امنیت داده‌هایشان را دارند.

شرکت تیک تاک روز جمعه گفت: درخواست‌ها برای ممنوعیت کامل تیک تاک رویکردی ناقص در مقابل امنیت ملی و مسائل صنعتی گسترده مانند امنیت داده‌ها، حریم خصوصی و آسیب‌های فضای سایبری ارائه می دهد.

مک موریس راجرز و سایر قانونگذاران جمهوری خواه خواستار اطلاعات بیشتر از سوی تیک تاک شده اند. این قانونگذاران مدعی هستند که می خواهند تأثیر این رسانه اجتماعی بر جوانان در میان نگرانی‌ها درباره محتوای مضر را بدانند و جزئیات بیشتری در مورد سوء استفاده جنسی از کودکان در این رسانه اجتماعی بدست آورند.

بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی کاربر رسانه اجتماعی تیک تاک هستند. آمریکا دسترسی به شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» را در پردیس‌های برخی دانشگاه‌های این کشور مسدود کرده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha