۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85013856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس اسبق پنتاگون: پوتین به دنبال احیای امپراطوری روسیه است

تهران – ایرنا – وزیر دفاع اسبق آمریکا گفت که ولادیمیر پوتین خود را موظف به ایجاد دوباره امپراطوری روسیه و حمایت آمریکا و اروپا را از اوکراین رو به افول می داند.

به گزارش ایرنا، رابرت گیتس، وزیر دفاع اسبق آمریکا در گفت و گو با شبکه خبری ام.بی. سی، گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، معتقد است که بازسازی امپراتوری روسیه "تقدیر" اوست.

وی گفت: "بدون اوکراین، امپراتوری روسیه ای وجود نخواهد داشت، بنابراین دغدغه پوتین شده پس گرفتن اوکراین و از آنجا پا پس نخواهد کشید. "

گیتس افزود: پوتین زمان را به سود خود دانسته و حمایت آمریکا و اروپا از کی یف را رو به زوال می داند. او همان کاری را انجام می‌ دهد که ارتش‌های روسیه همیشه انجام داده اند یعنی گسیل فوج عظیمی از سربازان وظیفه دست خالی و آموزش ندیده به خط مقدم با این باور که امواج انسانی پیروز خواهند شد.

گیتس که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ در زمان جورج بوش پسر و باراک اوباما، وزیر دفاع آمریکا بوده است، گفت که کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین «می‌توانست زودتر انجام شود.»

وی افزود: می گویند ممکن است ۶ ماه یا یک سال طول بکشد تا تانک های آبرامز تحویل اوکراین شوند. نکته اصلی درمورد تصمیم ارسال تانک آبرامز این بود که آلمان دست از مخالفت (با ارسال تانک های لئوپارد) کشید.

رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که این کشور ۳۱ عراده تانک آبرامز را به اوکراین خواهد فرستاد. این تصمیم چند ساعت پس از آن اعلام شد که آلمان متعهد شد تانک های لئوپارد خود را به اوکراین بفرستد. کی یف در چند ماه گذشته فشار زیادی به متحدان خود آورده بود تا تانک های سنگین به این کشور ارسال کنند. واشنگتن پیشتر گفته بود که این ادوات سود چندانی برای اوکراین نخواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha