۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85013779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان به منابع طبیعی غنی شیلی چشم دوخته است

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۴۹
کد خبر: 85013779
آلمان به منابع طبیعی غنی شیلی چشم دوخته است

تهران- ایرنا- اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در سفر به آمریکای جنوبی از همکاری جدید و گسترش‌یافته با شیلی در زمینه کالاها خبر داد؛ این همکاری جدید امید برلین برای دستیابی به مواد معدنی حیاتی برای انتقال به اقتصاد سبز را افزایش داده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: مقام های دولت آلمان می گویند این کشور به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا، به دلیل اعتقاد به کثیف بودن تجارت در استخراج معادن و بازار آزاد از رقابت برای دستیابی به مواد معدنی عقب مانده است.

این امر وابستگی آلمان به چین را افزایش داده است و در عوض پکن به طور گسترده ای در بخش معادن آمریکای جنوبی و نیز در فراوری کالاها سرمایه گذاری کرده است.

اما اکنون افزایش تقاضا برای مواد معدنی حیاتی و نگرانی های ژئوپلیتیکی تلاش ها برای تامین امنیت بهتر و تنوع بخشی در عرضه را تشدید کرده است؛ امنیت و تنوعی که برای مثال از طریق توافقات پیش خرید و سهام در معادن و یا احتمالا از طریق ایجاد ظرفیت پردازش در خود آلمان حاصل می شود.

آلمان با برخورداری از صنعت خودروی قوی، به ویژه با دقت به دنبال دستیابی به لیتیوم بیشتر است. از این فلز برای ساخت باتری های خودروهای برقی استفاده می شود. آرژانتین و شیلی دو کشور اصلی در «مثلث لیتیوم» آمریکای جنوبی هستند و بزرگترین ذخایر فلز باتری فوق سبک در جهان را در خود جای داده اند.

توافق جدید آلمان و شیلی، که جایگزین همکاری چند دهه ای دو کشور می شود، با هدف تشدید همکاری در این زمینه، به عنوان مثال از طریق برگزاری گردهمایی سالانه و ارتقای تجارت، از جمله در زمینه تضمین سرمایه گذاری ها امضا شده است.

آلمان به منابع طبیعی غنی شیلی چشم دوخته است

شولتس در این زمینه گفت: با توجه به نگرانی‌های زیست‌محیطی، کارگری و اجتماعی در مورد استخراج معدن که خشم برخی را برانگیخته و مانع اجرای برخی پروژه ها در این منطقه شده است، استانداردهای بالا در آلمان، این کشور را به یک شریک ایده‌آل تبدیل کرده است.

صدر اعظم آلمان در دومین گام از سفر خود به آمریکای جنوبی در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای شیلیایی خود در شهر سانتیاگو پایتخت شیلی گفت: ما می خواهیم به شیلی در راه رسیدن به بخش معدن پایدار کمک کنیم.

وی گفت: به عنوان مثال، قانون جدیدی که امسال اجرایی شد، تاکید دارد که شرکت ها از استانداردهای بالا در سراسر زنجیره تامین خود پیروی کنند. آلمان همچنین می‌خواهد اطمینان حاصل کند که استخراج معدن مشاغل بیشتری در کشورهای مبدا ایجاد می‌کند.

رویترز نوشت: سرمایه گذاری مشترک در زمینه لیتیوم بین آلمان و بولیوی که در سال ۲۰۱۸ در میان آشفتگی های سیاسی داخلی در این کشور امضا شد، پس از دو سال از بین رفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha