روسای جمهور مصر و آذربایجان راه‌های تقویت روابط دوجانبه را بررسی کردند

تهران- ایرنا- در دیدار روسای جمهور مصر و آذربایجان راه‌های تقویت روابط دوجانبه در سطوح مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از الشرق الاوسط، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر روز یکشنبه وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد و با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد.

پس از این دیدار، روسای جمهور دو کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک حمایت خود را از حل و فصل سیاسی مسائل سوریه، بازسازی این کشور و از بین بردن تروریسم اعلام کردند.

بسام رادی سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که در این دیدار راه‌های تقویت روابط دوجانبه در سطوح مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف همچنین بر اهمیت ایجاد روابط عمیق، دوستانه و تاریخی بین مصر و جمهوری آذربایجان در دو سطح رسمی و مردمی در زمینه‌های مورد علاقه تاکید کردند.

رهبران دو کشور در ادامه بر اهمیت ارتقای تجارت و تقویت مشارکت‌های اقتصادی بین بخش خصوصی دو کشور از طریق تشکیل شورای تجاری مشترک تاکید کردند.

آنها همچنین در مورد تقویت همکاری‌های دو طرف در چندین بخش با توجه به پتانسیل و فرصت‌های بسیار زیاد دو کشور به ویژه در زمینه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و گاز طبیعی گفت وگو کردند.

السیسی و علی اف همچنین بر لزوم تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های دیگر مانند ساخت و ساز، زیرساخت‌ها، حمل و نقل، صنایع دارویی، گردشگری و فرهنگ توافق کردند.

در این گفت وگو درباره تحولات منطقه‌ای و بین المللی نیز صحبت شد.

در این دیدار همچنین پیامدهای بحران روسیه و اوکراین در سطح بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و روسای جمهور دو کشور همچنین در مورد تحولات پرونده فلسطین تبادل نظر کردند.

السیسی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که در این گفت وگوها به ضرورت تقویت تجارت بین دو کشور و ارتقای روابط سیاسی متقابل پرداخته شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha