ایلهان عمر: برخی از جمهوری‌خواهان حضور یک مسلمان را در کنگره برنمی‌تابند

تهران-ایرنا- ایلهان عمر نماینده مجلس نمایندگان آمریکا گفت: برخی از جمهوری‌خواهان حضور یک مسلمان را در کنگره ایالات متحده بر نمی‌تابند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه هیل، ایلهان عمر روز یکشنبه (به وقت محلی) در پاسخ به سوالاتی درباره تلاش‌های کوین مک‌کارتی رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا برای ممانعت از ادامه حضور وی در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، گفت: افرادی نظیر مک کارتی با اشاعه اسلام‌هراسی موافق هستند.

وی افزود: شما به یاد دارید که وقتی دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا وارد ایالت من شد، گفت «مسلمانان و پناهندگان سومالیایی در حال نفوذ به کشور ما هستند» یا وقتی که لورن بوبرت (نماینده جمهوری‌خواه) از من به عنوان یک «تروریست» یاد کرد.

ایلهان عمر با تاکید بر اینکه این افراد موافق اشاعه اسلام‌هراسی هستند، تاکید کرد: آنها با داشتن صدای یک مسلمان در کمیته روابط خارجی مجلس موافق نیستند.

به نوشته «هیل»، مک کارتی تلاش می‌کند مانع ادامه حضور ایلهان عمر (که اولین زن آمریکایی-سومالیایی و یکی از دو زن مسلمان کنگره آمریکا است) در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده شود.

وی که به دلیل سخنان پیشین خود متهم به اظهارنظرهای یهودی‌ستیزانه در رابطه با حمایت آمریکا از اسرائیل شده است، گفت: ممکن است در آن زمان از کلماتی استفاده کرده باشم که نمی‌دانستم یهودی‌ستیزانه تلقی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha