استاندار گیلان: بخش عمده تنظیم بازار بر عهده مسئولان است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تنظیم بازار، نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از تورم تصریح کرد: بخش زیادی از تنظیم بازار بر عهده مسئولان مربوطه است و نباید و نمی توانیم آن را به حال خود رها کرده و بگوییم تعادل بازار با عرضه و تقاضا حاصل می ش.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان اظهار کرد: عرضه و تقاضا باید پیش‌بینی و مدیریت شود ضمن اینکه نظارت دقیق و مستمر بر بازار هم باید با قوت انجام شود.

وی با بیان اینکه جهادکشاورزی تنظیم بازار را رها کرده است، خاطر نشان کرد: این مجموعه باید سیاست‌گذاری های لازم در ارتباط با قیمت محصولات کشاورزی از جمله گوشت، مرغ، لبنیات را انجام دهد، ضمن اینکه قیمت محصول از مبدا "تولید" تا مقصد "عرضه و مصرف" باید تناسب داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای نظارت و بازرسی ها باید بیش از پیش باشد، اضافه کرد: هم اینک مشکلی در تامین مایحتاج مردم در این استان وجود ندارد.

وی با اشاره به همزمانی نوروز امسال با ماه مبارک رمضان خطاب به اعضای مسئول تنظیم بازار و اقدام مشترک اظهار کرد: با مدیریت در کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار، شادی مردم از عیدنوروز و ماه مبارک رمضان دوچندان می‌شود از این‌رو ضروری است تا به این مهم به طور جدی داشته باشید.

وی در ادامه با بیان اینکه معمولا از نیمه دوم اسفند ورود مسافران نوروزی به گیلان آغاز می‌شود، ادامه داد: آمادگی و پیش بینی‌های لازم با توجه به ورود مسافران در بخش بازار و تامین موادغذایی انجام شود به ویژه در زمینه چگونگی کیفیت پخت نان در نانوایی‌ها نظارت بیشتری صورت گیرد.

استاندار گیلان با تاکید بر سرکشی فرمانداران شهرستان‌ها بر بازار و وضعیت نانوایی‌ها هشدار داد: در صورت دریافت گزارش تخلف و پخت نان بی‌کیفیت در نانوایی‌ها شهرستان‌های مختلف گیلان، فرماندار نخستین شخصی است که با وی برخورد خواهم کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان و فرمانداران در شهرستان‌های استان برای ارتقاء رضایتمندی مردم باید وقت بیشتری بگذارند، خاطرنشان کرد: نباید مردم نگران موضوعات حواشی باشند باید رضایتمندی آنان فراهم شود.

نماینده عالی دولت در ادامه سخنانش با اشاره به سیاست‌گذاری‌های خوب دولت و وزارت جهاد کشاورزی در موضوع صادرات کیوی اظهار کرد: در مورد مرکبات نیز باید این اتفاق بیافتد، ضمن اینکه در آینده فضای بهتری برای تولیدکنندگان این بخش ایجاد خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه با اشاره به التهاب بازار پیاز در استان گفت: در زمان حاضر قیمت پیاز به کانال ۲۵ هزار تومان رسیده‌ است.

تیمور پورحیدری از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح نظارتی بازار در ایام نوروز خبر داد و افزود: طرح نوروزی نظارت بر بازار از پانزدهم ماه آینده "اسفند" در گیلان آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.  

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از افزایش قیمت ها در بازار عنوان کرد: در طرح نظارتی نوروزی بازار گیلان به طور جدی نظارت می شود ضمن اینکه در جریان این نظارت ها در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت برخورد می شود.

پورحیدری با تشریح اقدامات سامانه یکپارچه بازرسی اظهار کرد: با توجه به راه اندازی این سامانه با شماره ۱۲۴، تمامی عملیات بازرسی، گزارشات مردمی، تشکیل پرونده های اقتصادی، ارجاع پرونده های متشکله و دریافت رای صادره از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی این سامانه عملا بوروکراسی اداری در این حوزه را تا حد زیادی کاهش داده و رصد اطلاعاتی و پایش عملکردی حوزه نظارت و بازرسی را  فراهم کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان بیان کرد: ارتباط آنلاین در زمان بازرسی، استعلامات سیستمی، بهره گیری از سامانه های جامع  تجارت و انبارها از جمله مزایای این سامانه است.

وی همچنین گزارشی از چگونگی اجرای طرح ملی کالابرگ در استان گیلان ارائه داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha