اساتید دانشگاه محقق در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان همکاری کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل گفت: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس در حال تکمیل است و اساتید و پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی واحد روز یکشنبه در نشست با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان اظهار کرد: انتظار می‌رود برای تدریس این درس از اساتیدی که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حضور داشتند، استفاده شود.

وی افزود: در تجهیز محتوایی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس از ظرفیت دانشگاه استفاده خواهیم کرد و بخش روایت‌گری و سینمای دفاع مقدس این مرکز به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان با دوران دفاع مقدس در خدمت دانشگاه است.

او ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در حوزه دفاع مقدس حمایت می‌کند و این قبیل پایان نامه‌ها به صورت کتاب چاپ خواهد شد.

اسماعیل چمنی ، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به اینکه امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون از جان گذشتگی شهدا و ایثارگران می‌دانیم، گفت: شناساندن رشادت‌ها و بزرگمردی‌های شهدا به نسل جوان امری لازم و ضروری است.

وی افزود: در همین راستا درس ۲ واحدی آشنایی با دفاع مقدس برای دانشجویان ارائه می‌شود و دانشگاه محقق اردبیلی همه ساله زمینه حضور دانشجویان در اردوهای راهیان نور شمالغرب و جنوب کشور را فراهم می‌کند.

چمنی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین، تصریح کرد: در همین راستا تریبون آزاد و سلسله نشست‌های تبیینی توسط بخش‌های مختلف دانشگاه از جمله تشکل‌های اسلامی، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و پایگاه مقاومت برگزار می‌شود.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha