۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85012777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۵ فرصت سرمایه گذاری در بخش گردشگری قزوین شناسایی شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۵۵ فرصت سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان شناسایی شده که در نمایشگاه ملی گردشگری برای جذب سرمایه گذار معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا خزائلی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین افزود: فرصت های سرمایه گذاری یاد شده در نمایشگاه ملی گردشگری که از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه برگزار می شود، معرفی خواهند شد.

وی در ادامه از آمادگی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین برای استقبال از مسافران در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان با نوروز، پیش بینی می کنیم در سال جدید سفرهای نوروزی زودتر آغاز شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: آماده سازی اماکن تاریخی و گردشگری قزوین برای ایام نوروز در دستور کار قرار گرفته و به ویژه دولتخانه صفوی، به عنوان بزرگترین مجموعه تاریخی مهیای استقبال از میهمانان نوروزی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه احیای دولتخانه صفوی از مهمترین طرح های مرمت بناهای تاریخی کشور و استان است، گفت: تکمیل این طرح با سفر رییس جمهور به استان به جریان افتاد و با سرعت نیز در حال پیگیری است.

به گفته خزائلی، از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به قزوین بناهای مهم تاریخی استان مورد مرمت قرار می گیرد.

این مسوول اظهار کرد: ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار در جریان سفر رییس جمهور برای تقویت زیرساخت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص یافته که ظرف سه سال باید تخصیص پیدا کند و تاکنون نیز در این ارتباط ۱۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: فراخوان جذب سرمایه گذار گراند هتل نیز منتشر شده و احیای این پروژه نیز از اولویت های جدی حوزه میراث فرهنگی قزوین به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین در ادامه گفت: برای ایام الله دهه مبارک فجر چند پروژه این دستگاه از جمله هتل خانه سنتی بهروزی، تزیینات ضلع شمالی کاخ چهلستون، سرداب و تزیینات امامزاده حسین(ع) مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha