۱۰ نمایش به رویداد تئاتر مردمی بچه‌های مسجد چهارمحال و بختیاری راه یافتند

شهرکرد-ایرنا-رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:۱۰ نمایش منتخب از ۳۳ اثر نمایشی به دومین رویداد نمایشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد (محرابیان) راه یافتند.

احسان قائدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :مسجدمحوری از مهمترین برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری است و هسته‌های نمایش و سرود محلات با محوریت مساجد در اُستان فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: هدف اصلی برگزاری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، فعالسازی و ساماندهی گروه‌های نمایش مردمی در سطح چهارمحال و بختیاری، ارتقای کیفی فعالیت‌های نمایشی گروه‌های تئاتر، ایجاد تولیدات محتوایی متناسب با فضا و ظرفیت‌های اجرای تئاتر در مساجد، برنامه‌ریزی،هدایت و تشویق گروه‌ها جهت اجرای نمایش به نحو مطلوب در مساجد در استان و جذب حداکثری مخاطبان برای تمام گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: همایش و رویداد تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در ۲ مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول مربوط به اجرای محله‌ای بود که به اتمام رسید و در آن هر محله‌ای که دارای مسجد و گروه تئاتر فعال بود می‌توانست در جشنواره ثبت نام کند.

قائدی تاکید کرد: همایش و رویداد تئاتر مردمی بچه‌های مسجد پاییز امسال در چهارمحال و بختیاری فراخوان خود را منتشر کرد که در نهایت ۳۳ اثر از سراسر اُستان در این همایش شرکت کردند.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله دوم همایش و رویداد تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اُستانی است و کارهای برگزیده در مرحله اول پس از داوری، جواز ورود به مرحله دوم و همایش استانی را کسب کردند و از بین ۳۳ اثر نمایشی راه یافته به همایش پس از بازبینی آثار ۱۰ اثر بدون اولویت بندی به دومین همایش اُستانی راه یافتند.

قائدی تصریح کرد: نمایش «چادر سفید» به کارگردانی آتنا علی محمدی از مسجد سلمان فارسی منظریه شهرکرد، نمایش « دوستی ابدی» به کارگردانی علی آقابابایی از مسجد امام هادی(ع) شهرکرد، نمایش « چادر سفید» به کارگردانی حمیرا احمدی از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای اب انار شهرستان لردگان، نمایش«لیلا» به کارگردانی فاطمه جعفری از کانون انصار المهدی فارسان، نمایش‌« قدم نو رسیده» به کارگردانی نسیم سلطانی و «رخت شور» به کارگردانی فاطمه حیدری هر ۲ از مسجد جامع شهرستان فارسان، نمایش «خوان اول شاهنامه»به کارگردانی زهره خوانساری از مسجد صاحب الزمان چلیچه، نمایش «کوچه پشتی نیره خانم» به کارگردانی مژگان فرخجور و صدیقه امانی از کانون نورالزهرا سفید دشت، نمایش «دختران مسجد روستای ما» به کارگردانی فاطمه عباسی از کانون مهدیه نقنه شهرستان بروجن و نمایش « چادر سفید» به کارگردانی: سمیه نفر از مسجد جامع سفید دشت شهرستان بروجن آثار راه‌یافته به دومین رویداد نمایشی تئاتر مردمی بچه های مسجد هستند.

قائدی توجه حوزه هنری به تولید آثار نمایشی،تاتر و فیلم کوتاه و پرورش استعداد های جوان در این حوزه را از اهداف اصلی حوزه هنری عنوان کرد و افزود: حوزه هنری از طرح ها،نمایشنامه‌ها و فیلم نامه‌های هنرمندان جوان جهت تولید حمایت می کند و قصد برگزاری کارگاه های آموزشی فیلم‌سازی در سال آینده را نیز دارد.

مسوول واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز در این پیوند به ایرنا شهرکرد گفت: دومین رویداد نمایشی و همایش استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد (محرابیان) در پاییز ۱۴۰۱ فراخوان خود را منتشر کرد که در نهایت ۳۳ اثر از سراسر استان در این همایش شرکت کردند.

امین بسیم افزود: شهرستان فارسان با ۱۰ اثر شهرستان بروجن با ۹ اثر، شهرستان شهرکرد با ۶ اثر، شهرستان کیار با ۴ اثر و شهرستان لردگان نیز با ۴ اثر در این همایش حضور داشتند.

به گفته وی پس از بازبینی آثار در شهرستان های استان در نهایت ۱۰ اثر برای همایش استانی که اسفند ماه ۱۴۰۱ در شهرکرد برگزار خواهد شد پذیرفته شد.

مسوول واحد نمایش حوزه هنری اظهار داشت: در همایش استانی این رخداد هنری سه گروه نمایش از استان جهت حضور در جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بازبینی آثار شرکت کننده این دوره بر عهده قاسم اسماعیلی، شمس‌الدین آل‌معصوم و امین بسیم بود و هیات بازبین پس از بازبینی آثار از بین ۳۳ اثر نمایشی راه یافته به همایش ، آثار زیر را بدون اولویت برای شرکت در دومین همایش اُستانی معرفی کرده است.

به گزار ایرنا،هنرمندان تئاتر چهارمحال و بختیاری امسال ۲ اثر در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را بر روی صحنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha