به گزارش ایرنا، سید جعفر تشکری هاشمی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مخالف این هستم که بگوییم سازمانهای مختلف در موضوعات شهری مسئول هستند و ما هم یکی از آنها هستیم و به این ترتیب، از خود رفع مسئولیت کنیم.
وی تاکید کرد: اینکه بگوییم در مورد آلودگی هوا ۲۳ سازمان یا در موضوع تصادفات، چندین سازمان مسئول هستند، رافع مسئولیت ما نیست زیرا به هر حال مدیریت شهری، مسئول اداره شهر و تمشیت امور آن است
نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر همپچنین بر لزوم تشکیل یک بانک اطلاعات قوی و منسجم آماری از تصادفات به منظور تجزیه و تحلیل دقیق حوادث رانندگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در بروز تصادفات، ممکن است دهها عامل مؤثر باشند، از این رو حضور تیمهای مجرب کارشناسی در صحنه تصادف به ویژه سوانح منجر به فوت و جرح برای بررسی چرایی و چگونگی وقوع تصادفات ضرورت دارد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه بر اساس بررسیهای به عمل آمده، به طور متوسط عامل انسانی، دلیل بروز ۹۰ درصد تصادفات است، افزود: از این رو لازم است در کنار مهندسان راه و کارشناسان ترافیک، تیمی متشکل از جامعهشناسان، روانشناسان، متخصصان علوم رفتاری و استادان آموزش نیز چرخهای را که منجر به وقوع تصادف میشود، مورد بازبینی و واکاوی قرار دهند.
وی با اشاره به لزوم تغییر نگاه به جرایم رانندگی از ابزاری تجاری به اهرمی با نقش بازدارندگی در کاهش و کنترل تصادفات اظهار کرد: واقعیت این است که خیلی از عناوین کنونی جریمهها، تأثیر چندانی در جلوگیری از تخلفات حادثهخیز و ارتقای ایمنی ترافیک ندارند.
تشکری هاشمی با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش نسبی آمار تصادفات تهران و فوتیهای ناشی از آن افزایش بار ترافیک بزرگراههاست که منجر به کاهش سرعت خودروها شده، تصریح کرد: واقعیت این است که فراگرفتن رانندگی در حفظ آییننامه و تمرین پارک دوبل خلاصه نمیشود و حوزههای آموزشی و مهارتی در این فرآیند مغفول واقع شدهاند.
نظر شما