فرهیختگان مصری: باید از مقاومت فلسطین حمایت مسلحانه کرد/ صهیونیستها فقط زبان زور را می فهمند

تهران - ایرنا - روشنفکران و اهالی فرهنگ در مصر با محکوم کردن دور جدید تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، بر حمایت مسلحانه از مقاومت فلسطین تاکید و اضافه کردند: آنچه به زور گرفته شده است فقط با زور پس گرفته می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، چهره های فرهنگی مصری شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره در گفت وگو با روزنامه «رای الیوم»، حمایت زبانی، مالی و تسلیحاتی از مقاومت فلسطین را حمایت از کل امت اسلامی در این دوران سخت دانستند و هر یک به جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه واکنش نشان دادند.

«عبدالستار سلیم» شاعر بزرگ مصری با بیان اینکه تجاوز اخیر رژیم اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری تازگی ندارد، گفت: خصلت آنها (رژیم صهیونیستی) در خیانت و تجاوزگری از ابتدای اشغال سرزمین فلسطین تا امروز وجود داشته است.

سلیم افزود: موضع روشنفکران مصری صریح و صادقانه است. مبارزه زبانی، کار مبارزه با سلاح را در برابر رژیم اشغالگر نمی گیرد. حمایت از مقاومت فلسطین با کلمه و زبان کافی نیست و همانطور که جمال عبدالناصر (رییس جمهور اسبق مصر) گفت، آنچه به زور گرفته شده فقط با زور قابل بازپس گیری است.

وی اضافه کرد که در راه دفاع از حق فلسطین، باید کلمه و سلاح با هم ترکیب شوند تا حق را به صاحبان آن بازگردانند و متجاوزان را دفع کنند.

فرهیختگان مصری: باید از مقاومت فلسطین حمایت مسلحانه کرد/ صهیونیستها فقط زبان زور را می فهمد

«رفقی بدوی» نویسنده بزرگ مصری نیز گفت که افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره، همواره فرصتی برای مقابله با رژیم صهیونیستی، افشای تجاوزهای آن و حمایت از مبارزات فلسطینی‌ها بوده است.

بدوی در همین حال از سکوتی که امسال بر شماری از روشنفکران مصری در قبال تجاوزات بی رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در جنین و کشتار کودکان و زنان حکمفرماست، انتقاد کرد.

وی با انتقاد از غیاب حمایت فرهنگی و هنری از آرمان فلسطین در فعالیت های نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره، تاکید کرد: سرودهای شیخ امام (آهنگ ساز و خواننده فقید مصری) همواره شور و نشاط را در زمینه دفاع از آرمان فلسطین در دل مردم همه جهان عرب برانگیخته است.

خانم «وفا ابراهیم»، استاد زیبایی شناسی و رئیس سابق دانشکده دختران در دانشگاه «عین شمس» نیز از موضع روشنفکران مصری در گذشته و ایستادگی یک صدای آنها در برابر تجاوزات صهیونیست ها قدردانی کرد.

وی افزود: مواضع روشنفکران مصری در قبال سیاست های رژیم صهیونیستی در جنایت و خونریزی همواره بسیار محکم و روشن بوده است.

خانم ابراهیم در این خصوص به مقاله «زکی نجیب محمود» استاد بزرگ فقید خود، با عنوان « این افعی» اشاره کرد که در آن، به شدت به سیاست های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی حمله شده است.

کرانه باختری رود اردن روز پنجشنبه شاهد یورش ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین و جنایت آفرینی جدیدی بود که در جریان آن ۱۱ شهروند فلسطینی شهید و دستکم ۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در پاسخ به این جنایت جدید صهیونیستها، یک جوان فلسطینی به نام «خیری علقم» جمعه شب با حمله به صهیونیست‌ها در محله «النبی یعقوب» واقع در شمال قدس، دستکم ۷ تن از آنها را به ضرب گلوله به هلاکت رساند و ۱۰ نفر را نیز زخمی کرد که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

گروههای مقاومت فلسطین نیز به نوبه خود تاکید کرده اند که به مبارزه مسلحانه با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه خواهند داد.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی به ویژه در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha