۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۷
کد خبر: 85011188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان؛ تجمع سراسری برای محکومیت اسلام ستیزی در غرب

تهران - ایرنا - همزمان با تصویب قطعنامه در مجلس پاکستان علیه اهانت به قرآن مجید در سوئد و هلند، شهرهای مختلف پاکستان امروز شاهد برگزاری تجمعات در محکومیت تشدید اسلام‌ستیزی و اسلام هراسی در اروپا بود.

به گزارش روز جمعه ایرنا، فعالان سیاسی و گروه‌های مذهبی در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام‌آباد، کراچی، لاهور و پیشاور امروز پس از اقامه نماز جمعه دست به تجمعات علیه اقدامات موهن ضداسلامی در کشورهای اروپایی زدند.

در اسلام‌آباد مسوولان و هواداران احزاب از جمله جماعت اسلامی افزایش اسلام هراسی در جامعه اروپا به ویژه جنایات اخیر در سوئد و هلند در به آتش کشیدن قرآن کریم را به شدت محکوم کردند.

سخنرانان با سرزنش نسبت به سکوت سازمان‌های بین المللی در بحث تشدید مسلمان ستیزی و بهره‌برداری غلط از آزادی بیان، تاکید کردند: حاکمان غربی شریک جنایات افراط گریان و حامیان پویش‌های ضداسلامی هستند و با سکوت خود باعث تکرار این حوادث ناگوار شده‌اند.

در همین حال مجلس پاکستان قطعنامه‌ای نیز در محکومیت تکرار اقدامات موهن علیه مقدسات اسلامی در اروپا را به اتفاق آرا تصویب کرد.

در این قطعنامه با انتقاد شدید از عملکرد ضعیف دولت‌های غربی برای جلوگیری از تکرار اقدامات افراط گرایانه علیه اسلام، از دولت پاکستان مطالبه شد تا با احضار سفرای کشورهای مذکور اعتراض قوی مردم و پارلمان پاکستان را به آنان ابلاغ نماید.

اعضای حزب مجلس وحدت مسلمین نیز عصر امروز در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان در اعتراض به بی حرمتی به مقدسات اسلامی در اروپا تجمع کرده و حوادث اخیر در سوئد و هلند را محکوم کردند. برخی از سخنرانان همچنین سرکوب مسلمانان به ویژه در جنوب آسیا را تاسف برانگیز دانسته و خواستار نقش آفرینی نهادهای بین المللی برای دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم شدند.

«حافظ نعیم الرحمان» رهبر جماعت اسلامی در شهر کراچی پاکستان سکوت مجامع بین المللی از جمله رهبران اروپایی در قبال رفتارهای توهین آمیز علیه اسلام در قلمروی آنان را به شدت محکوم کرد.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل گام‌های عملی برای پاسخگو کردن کشورها و افرادی که مرتکب به بی حرمتی به مقدسات اسلامی و لطمه زدن به احساسات میلیون‌ها نفر از مسلمین جهان بردارند.

روزهای اخیر رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان نیز اهانت به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم و نسبت به تشدید پدیده اسلام هراسی در جوامع غربی ابراز نگرانی کردند.

همچنین وزارت امور خارجه پاکستان چهارشنبه گذشته اهانت مجدد به قرآن کریم اینبار در هلند را قویا محکوم و اعلام کرد: بدون شک این اقدام اسلام‌هراسانه یک جنایت تحریک آمیز به بهانه آزادی بیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha