کارگردان «بی‌در کجایان»: موضوع تئاترهای جشنواره امسال با دهه فجر مرتبط است+ فیلم

تهران- ایرنا- کارگردان تئاتر «بی‌در کجایان» گفت: موضوعات بیشتر تئاترهای جشنواره امسال ارتباط مستقیمی با دهه فجر دارد.

سجاد بحری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره ویژگی‌های چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: اگرچه امسال هوای زمستان از همیشه سردتر است، ولی فضای جشنواره بسیار دوستانه و گرم است. امسال شهرستان ها خیلی نقش پررنگی دارند و بیشتر از شهرستان ها نمایش می بینیم. موضوعاتی که بچه ها روی آن دست گذاشتند ارتباط مستقیمی با دهه فجر دارد. امسال موضوعات آزاد هم داریم و هر کسی دغدغه خودش را مطرح می کند. اما بخش زیای از موضوعات حول انقلاب و دفاع مقدس می‌چرخد و هنرمندان تمرکزشان را روی این مسائل گذاشته اند.

امسال موضوعات آزاد هم داریم و هر کسی دغدغه خودش را مطرح می کنداین کارگردان درباره نمایش بی‌در کجایان توضیح داد: این نمایش راجع به رویارویی دو رفیق است که قبل از انقلاب با هم رفاقت داشتند و بعد از انقلاب از هم فاصله می گیرند. یکی عضو سازمان منافقین و یکی در خرمشهر می ماند و رزمنده دفاع مقدس می شود. هر دو متخصص الکترونیک هستند. یکی متخصص بمب گذاری است و دیگری بمب خنثی می کند.

وی با تاکید بر این که همه افراد جامعه با هنر تئاتر ارتباط برقرار نمی‌کنند، گفت: قشری از مخاطب کتابخوان که مطالعه بیشتری دارد و دقیق‌تر و جدی‌تری مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را بررسی می‌کند در حال حاضر بیشتر جذب تئاتر می‌شوند و آن‌ها هستند که این هنر را تماشا یا اجرا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی با میزبانی از ۱۱۳ اثر در بخش‌های رادیوتئاتر، مسابقه بزرگ صحنه‌ای، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه تئاتر بین‌الملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بخش پژوهش و مسابقه بخش مرور در تهران در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha