کانون پرورش فکری سه میلیون جلد کتاب برای اهدا در دهه فجر منتشر می‌کند

تهران- ایرنا- مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام اینکه چاپ سه میلیون جلد کتاب کودک و نوجوان برای اهدا در دهه فجر شروع شده‌است، ادامه داد: در کل حدود ۱۲۰ میلیون تومان برای این بخش هزینه خواهدشد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، نشست خبری ویژه برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان چهل‌ و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهارشنبه پنجم بهمن در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حامد علامتی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این دوره کانون را اجرای برنامه‌ها توسط کانون اعلام کرد و ادامه داد: در هر بخش قرار شد کودکان و نوجوانان برنامه‌ها را اجرا کنند. سعی کردیم به سمت برنامه‌های تبیینی برویم و از وجهه توصیفی خارج شویم، همچنین ایجاد فضای شاداب جزء سیاست‌های ما است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادها توضیح داد: از دستگاه‌ها و نهادها خواستیم تا برنامه‌های خود را اجرا کنند اما هرکدام باید یک برنامه محوری داشته باشند. چند کلیدواژه وطن، پرچم و ... را در دستور کار قرار دادیم که اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: سعی کردیم از همه ابزارها و امکانات که در اختیار داشتیم استفاده کنیم. یک جلسه نمادین برای تجدید بیعت کودکان با آرمان‌های امام (ره) خواهیم داشت. همچنین سعی می‌کنیم از فضای نماز جمعه با هماهنگی با ائمه جمعه استفاده کنیم، باید توجه داشت که برنامه‌های دهه فجر به صورت ملی برگزار خواهدشد.

دو فیلم «بچه زرنگ» و «در آغوش درخت» از کانون به جشنواره فیلم فجر راه یافته‌است

چاپ سه میلیون جلد کتاب برای اهدا در دهه فجر

علامتی با بیان اینکه در دهه فجر نشست‌های مختلفی برای مربیان در جهت جریان‌شناسی فرهنگی و سیاسی برگزار خواهدشد، ادامه داد: اهدای کتاب برای کودکان و نوجوانان با اولویت مناطق روستایی، عشایری، کم برخوردار و مناطق شهری در برنامه کانون خواهدبود. چاپ سه میلیون جلد کتاب کودک و نوجوان را شروع کردیم، این کتاب‌ها در ایام دهه فجر اهدا خواهدشد؛ در این روزها فروش کتاب نداریم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام اینکه در روزهای دهه فجر بیش از دو میلیون کتاب اهدا خواهدشد، ادامه داد: این تعداد کتاب جدای از سه میلیون جلد کتاب کودک و نوجوان است که چاپ خواهدشد. مناطق عشایری، روستایی و کم‌برخوردار در اولویت هستند.

وی درباره سه میلیون کتابی که چاپ خواهدشد، توضیح داد: این کتاب‌ها شامل ۳۵۰ عنوان کتاب پرمخاطب و چاپ دوم، ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول کانون و حدود ۵۰۰ عنوان کتاب از سایر ناشران است. در کل حدود ۱۲۰ میلیون تومان برای این بخش هزینه خواهدشد.

به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو فیلم بچه زرنگ و در آغوش درخت از کانون به جشنواره فیلم فجر راه یافته‌است.

کانون پرورش فکری سه میلیون جلد کتاب برای اهدا در دهه فجر منتشر می‌کند

طرح عضویت یکساله رایگان روزهای دهه فجر

علامتی با بیان اینکه تریلرهای سیار کانون ماموریت پیدا کردند تا در برنامه‌ها حاضر شوند، ادامه داد: مسئولان کانون برنامه‌هایی را برای کودکان در این تریلرها اجرا خواهندکرد. غرفه‌های متعدد کودک و نوجوان در تهران، ۳۱ استان و شهرها طراحی شده، اتوبوس‌های و تریلرها در مناطق مختلف فعال خواهند بود. برنامه‌های مختلف در کودکستان‌ها اجرا خواهد شد. اساس کار بر محور قصه‌گویی است زیرا این ابزار مهمی برای انتقال پیام است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: هر استان متناسب با برنامه‌های خود یک برنامه مختص را اجرا خواهد کرد و هر سازمان متولی یک برنامه شده است. در استان فارس متناسب با شرایط منطقه‌ای برنامه‌هایی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: گروه‌های کانون برای برگزاری شعرهای آیینی در مدارس حضور خواهند داشت و برنامه‌هایی مانند قصه‌گویی اجرا خواهند کرد و مراکز ثابت و سیار همراه کودکان و خانواده‌ها خواهند بود.

به گفته وی بیش از ۶۰ نوع فعالیت فرهنگی و ادبی و هنری در مراکز کانون اجرا و طرح عضویت یکساله رایگان در این روزها برگزار خواهد شد.

بیش از ۶۰ نوع فعالیت فرهنگی و ادبی و هنری و طرح عضویت یکساله رایگان در مراکز کانون اجرا خواهدشد

قله برنامه‌ها در روز ۲۲ بهمن خواهد بود

علامتی با اشاره به اینکه اولین جایی که کودک در آن پرورش پیدا می‌کند خانواده است، گفت: مشارکت دادن والدین در برنامه‌های دهه فجر جز برنامه‌های کمیته بوده است. برنامه محوری در نظر داریم، قله برنامه‌ها در روز ۲۲ بهمن خواهد بود، از کودکان خواستیم درباره دیدگاهشان در خصوص پرچم و کشور نقاشی کنند و دست سازهایی را درباره جمهوری اسلامی تهیه کنند و آن را در راهپیمایی همراه خود بیاورند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: همچنین طرح کانون مدرسه را داریم که اجرا خواهد شد این طرح را بعد از امتحانات آغاز می‌کنیم و آغاز آن همزمان با دهه فجر خواهد بود. در قدم اول فقط در مدارس ابتدایی، ۸ میلیون دانش آموز در برنامه‌ها فعال خواهند بود.

به گفته علامتی نمایشگاه‌های مختلف تبیینی، نقاشی، کاریکاتور و کتاب به روش‌های مختلف برگزار و نیز روایتگری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفته که با کمک مربیان انجام خواهدشد. برای کودکان کار، بدسرپرست و کودکان ویژه برنامه‌های خاصی تهیه شده تا در فضای شاد همراه آن‌ها باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha