۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85009289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۸۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در گناباد شناسایی شدند

گناباد-ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۵۸۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف طی سالهای گذشته در این شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید فدوی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گناباد افزود: از این تعداد ۱۱۶ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۸۹ دانش آموز در متوسطه اول و ۳۷۵ دانش آموز در مقطع متوسطه دوم در سطح مناطق شهری و روستایی گناباد بازمانده از تحصیل هستند.

وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده با توجه به بررسی کد ملی افراد در گناباد، ۳۱ دانش آموز دیگر بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی هنوز در این شهرستان شناسایی نشدند.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد اظهار داشت: شرایط اقتصادی و فقر مالی خانواده ها و ترک تحصیل به خاطر اشتغال و امرار معاش از جمله دلایل مشکل بازماندگی از تحصیل دراین شهرستان به شمار می رود.

وی شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدارس و تعلیم و تربیت را از رویکردهای مهم این اداره در سالجاری ذکر کرد و گفت: این افراد به گروههای ۱۰ نفره در مقاطع تحصیلی گوناگون تقسیم بندی شدند و در هر گروه یک نفر با همکاری و هماهنگی مدیران مربوطه مسوول پیگیری جذب بقیه اعضای گروه به تحصیل است و از ظرفیت خود این اشخاص برای کاهش معضل فوق بهره گرفته می شود.

فدوی در بخش دیگری از سخنانش از توزیع ۲۵ میلیارد ریال تجهیزات مورد نیاز مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد طی سالجاری خبر داد و گفت: این میزان در ۱۰ سال گذشته بی سابقه است.

وی خاطر نشان کرد: جذب دانش آموزان به رشته های تحصیلی هنرستانی گناباد از ۴۱.۵ درصد در سال تحصیلی گذشته به ۴۸ درصد در سال تحصیلی جاری افزایش یافت و هنوز با میزان برنامه ششم توسعه (۵۰ درصد) فاصله وجود دارد و ۵۲ درصد از دانش‌آموزان این شهرستان در رشته های نظری اشتغال به تحصیل دارند.

دشمن با جنگ شناختی دانش‌آموزان را مورد هدف قرار داده‌ است

امام جمعه گناباد هم گفت: دشمنان با جنگ شناختی و وارد کردن شبهات به اصل اسلام و معنویات و ائمه معصومین (ع) و اصل ولایت فقیه دانش آموزان و دانشجویان را مورد هدف قرار دادند و باید در دهه فجر با برنامه های محتوایی و پاسخ به شبهات این ترفند دشمنان را خنثی کرد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب گفت: فرهنگیان باید بخشی از وقت خود را در مدارس به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برای دانش آموزان اختصاص دهند.

فرماندار گناباد هم گفت: شورای آموزش و پرورش این شهرستان به دلیل شاخصه هایی مانند میزان و کارآمدی مصوبات، ظرفیت سازی و هماهنگی بین بخشی دستگاههای اجرایی مرتبط به عنوان شورای برتر در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی طی سالجاری انتخاب شد.

رضا نصیری اضافه کرد: تحقق ابعاد جهاد تبیین و ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان باید در برنامه های فرهنگی و هنری دهه فجر امسال و به خصوص در آموزش و پرورش و مدارس مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان به شیوه های گوناگون در صدد تضعیف نظام جمهوری اسلامی هستند باید در طول سال و از جمله دهه فجر خدمات این نظام در بخشهای مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای دانش‌آموزان تبیین شود.

فرماندار گناباد افزود: به برکت پیروزی انقلاب این شهرستان به توسعه و پیشرفتهای زیادی در ابعاد گوناگون اعم از اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی دست یافته و فرودگاه گناباد طی امسال به بهره برداری می رسد و احداث خط ریلی شهرستان هم با قوت در حال اجرا است.

از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.

هشت هزار و ۸۳۶ تن از دانش‌آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha