نمی‌توان از سیاست واحدی در ساخت خانه‌های یک طبقه در طرح نهضت ملی مسکن استفاده کرد

تهران- ایرنا- معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اولویت وزارت راه و شهرسازی برای ساخت خانه‌های ویلایی در قالب نهضت ملی مسکن، گفت: در ساخت این خانه‌ها باید برای هر استان نسخه واحدی داشت و نمی‌توان در همه مناطق از یک سیاست واحد در ساخت مسکن یک طبقه استفاده کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، تقی رضایی در حاشیه نشست تخصصی مدیران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن، با اشاره به نیاز فوری شهرها برای تامین زمین در قالب توافقات با بخش خصوصی اظهار داشت: ادارات کل راه و شهرسازی حتماً باید قبل از توافق از موقعیت مناسب اراضی برای بارگذاری مسکن اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: به همین منظور باید از دستگاه‌های مرتبط از جمله منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها استعلامات کامل به عمل آید و ارزش زمین برای توافق حتماً مدنظر قرار گیرد.

رضایی همچنین بر اهمیت درآمدزایی و فروش اقساطی از طریق مزایده و تامین هزینه‌های زیرساخت‌های مسکن تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، کارگاه آموزشی تامین زمین با محوریت بررسی توافق با بخش خصوصی برای تامین زمین و دستورالعمل واگذاری زمین در حوزه قانون جوانی جمعیت و کاربری‌های عمومی و مزایده املاک سازمان ملی زمین و مسکن با حضور معاون املاک و حقوقی این سازمان و مدیران کل، معاونان املاک و حقوقی و معاونان شهرسازی و معماری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha