۵ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۵۳
کد خبر: 85008988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر نماینده ویژه پوتین به پاکستان با دستورکار افغانستان

تهران- ایرنا - نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان پس از بازدید اخیر از خود کابل و دیدار با سران طالبان، با هدف دیدار و رایزنی با مقامات پاکستانی به اسلام‌آباد سفر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، «ضمیر کابلوف» که هفته گذشته در کابل با مسوولان ارشد دولت موقت افغانستان دیدار کرده بود، طی سفر به اسلام‌آباد با همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

نمایندگان ویژه روسیه و پاکستان آخرین تحولات مرتبط با افغانستان و همکاری‌های چندجانبه برای کمک به حل مسائل این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

«محمد صادق» نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان با اشاره به دیدارش با همتای روسی خود گفت: اسلام‌آباد و مسکو پیرامون تحولات اخیر در منطقه‌ و همکاری برای آینده‌ای بهتر رایزنی کردند.

هفته گذشته امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با ضمیر کابلوف گفت: ما مشتاق گسترش و افزایش حضور دیپلماتیک خود در مسکو هستیم.

نماینده ویژه پوتین نیز تاکید کرد روسیه خواهان ثبات و پیشرفت در افغانستان است و نمی‌خواهد مانند کشورهای غربی در امور داخلی آن دخالت کند و مخالف انزوای افغانستان از جامعه جهانی است.

تحرکات دیپلماسی اسلام‌آباد پیرامون اوضاع افغانستان و همفکری با بازیگران مهم منطقه شامل تهران و مسکو درحالی است که تنش‌های مرزی پاکستان و افغانستان به ویژه اختلافات در بحث نبرد با گروه‌های تروریستی و ادعای طرف پاکستانی درباره استفاده تروریست‌ها برای حمله به این کشور از خاک افغانستان روابط این دوهمسایه را متشنج کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha