شرکت لاکهید مارتین آمریکا بیش از ۱.۵ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به اوکراین می‌دهد

تهران-ایرنا- جی مالاوه، مدیر مالی شرکت لاکهید مارتین، روز سه‌شنبه گفت، تحویل سفارش‌های نظامی برای اوکراین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار از سال جاری میلادی آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "اسپوتنیک", مالاوه به خبرنگاران گفت: ما سفارش‌هایی برای ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین به ارزش 1.5 میلیارد دلار داشتیم. در سال ۲۰۲۳ بخشی از این سفارش‌ها را تحویل خواهیم داد و این ارائه تجهیزات تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت.
لاکهید مارتین که بزرگ‌ترین شرکت صنایع نظامی آمریکا محسوب می‌شود, تجهیزاتی مانند سیتم‌های راکتی موسوم به هیمارس و جی‌ام ال آر اس را تولید می‌کند که دولت آمریکا تعداد زیادی از آن‌ها را به اوکراین ارسال کرده است.

آمریکا و چندین کشور غربی اخیرا از تخصیص کمک‌های نظامی جدید برای اوکراین از جمله تانک, خودروهای زرهی و توپخانه خبر دادند.

به گزارش ایرنا, آمریکا و نمایندگان حدود ۵۰ کشور روز جمعه در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان نشستی برای بررسی این موضوع برگزار کردند اما نتوانستند موافقت آلمان را برای ارسال تانک‌هایش به اوکراین جلب کنند.
کشورهایی مانند لهستان که تانک‌های آلمانی را در اختیار دارند برای ارسال آن‌ها به اوکراین باید موافقت برلین را جلب کنند و آلمان ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین را مشروط به آن کرده است که آمریکا و سایر متحدان نیز تانک‌های خود را به کی‌یف ارسال کنند.
در عین حال، برخی از کشورهای غربی خواستار پایان دادن به کمک‌های نظامی به کی یف هستند و اشاره می‌کنند که عرضه تسلیحات جدید می‌تواند منجر به درگیری جهانی شود.

روسیه خاطرنشان می‌کند که چنین اقدامی (ارسال تانک و تجهیزات جمگی پیشرفته) ممکن است به واکنش با استفاده از سلاح‌های قوی‌تر منجر شود.

تاس گزارش داد: همچنین هنوز توافق بر سر بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به اوکراین ممکن نشده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha