۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۰۵
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85008685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحلیلگر عراقی: آمریکا از دلار به عنوان سلاح علیه دولت عراق استفاده می کند

تهران – ایرنا – "صباح العکیلی" تحلیلگر و کارشناس امنیتی عراق گفت: آمریکا می خواهد با سلاح دلار، دولت عراق را به مسیری که می خواهد بکشاند.

به گزارش ایرنا، صباح العکیلی روز سه شنبه در گفت و گو با المعلومه افزود: آمریکا می خواهد با این ابزار، حرکت دولت عراق را در چارچوب سیاست ها و منافع خود تضمین کند.

وی بیان کرد: سازوکار صادرات نفت عراق اینگونه است که درآمدهای آن به طور مستقیم به بانک مرکزی آمریکا واریز می شود و اینگونه اموال عراق در دست آمریکا و در بانک آمریکا است.

العکیلی گفت: نیازهای بانک مرکزی عراق به دلار از بانک مرکزی آمریکا تامین می شود و در روزهای اخیر این بانک بدون اجازه دولت عراق اقداماتی را انجام داد که توازن عرضه و تقاضا را مختل کرد.

این تحلیلگر عراقی اضافه کرد: به خاطر اینکه آمریکا به درخواست ها و نیازهای عراق درباره دلار پاسخگو نیست، بانک مرکزی عراق با مشکل روبرو و باعث کمبود ارز در کشور شد و برخی بانک ها از این وضعیت برای افزایش بهای دلار سوء استفاده کردند.

العکیلی افزود: در موضوع مشکل ارزی پیش آمده در عراق نیز دست های آمریکا دیده می شود و هدف آمریکا اعمال فشار بر دولت السودانی برای جلوگیری از خروج آن از چارچوب مورد نظر واشنگتن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha