۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85008233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر دوم شناورهای باری گناوه به کشورهای حاشیه خلیج فارس آغاز شد

گناوه - ایرنا - مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه گفت: بر اساس ابلاغیه دریافتی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سفر دوم شناورهای باری سنتی این شهرستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس از روز جاری آغاز شد.

سیدعلی موسوی گمارانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجوز سفر دوم شناورها در سامانه جامع دریایی زیر نظر وزارت صمت، گمرک و اداره بندر ودریانوردی به این مدیریت در روز جاری ابلاغ شد.

وی اظهارداشت: لنجداران در سفر دوم طبق مصوبه قبلی می توانند ۹۷ قلم کالا که از طرف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجاز اعلام شده بود را وارد کنند.

گمارانی گفت: شناورهای این شهرستان که قصد خروج به کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارند، می‌توانند برای اخذ مجوز و مانفیست به این تعاونی مراجعه کنند.

مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه افزود: لنج‌های سنتی چرخه و نیروی محرک بندر گناوه هستند و نه تنها در کشورهای حاشیه خلیج فارس بلکه در دیگر بندرهای جهان جایگاه خاصی دارند.

وی ادامه داد: زندگی و معیشت مردم بنادر استان بوشهر بویژه در شمال این استان با دریا و دریانوردی گره خورده است و به علت نبود کارخانجات و صنایع پتروشیمی، شغلی به غیر از آن ندارند.

مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه بیان کرد: باتوجه به اینکه دولت لایحه ۲ فوریتی کالای ملوانی به مجلس ارایه داده است انتظار داریم تا قبل از مصوب شدن اصلاحاتی که متناسب با موقعیت بندری و کالاهایی که تناسب با این منطقه داشته باشد، در آن صورت گیرد.

گمارانی یادآورشد: ۶۰۰ شناور باری سنتی در این شهرستان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha