سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری منصوب شد

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در حکمی " حمید ذوالفقاری" را به عنوان سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این معاونت ریاست جمهوری منصوب کرد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا،‌حمید ذوالفقاری پیش از این به عنوان سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بود.

در بخشی از حکم روح الله دهقانی فیروزآبادی خطاب به ذوالفقاری آمده است: عطف به ارتقای ساختار سازمانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان منصوب می کنم. با توجه به اهداف عالی این معاونت و لزوم برنامه ریزی و تحول در ارتقای اقتصاد دانش بنیان کشور ماموریت های ویژه ای برای جنابعالی در نظر گرفته می شود.

براساس گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در ادامه این حکم تاکید شده است: «راهبری ستادهای توسعه اقتصاد بخشی برای ایفای نقش حداکثری در توسعه اقتصاد دانش بنیان»، «تعریف، تمهید و راهبری سبد برنامه‌های پیشران فناوری در همکاری با سایر بخش های مربوطه»، «توسعه همکاری های کلان با دستگاه های دولتی و شرکت‌های بزرگ خصوصی برای پیشبرد نقش آفرینی دانش بنیان ها در اقتصاد با تشکیل کنسرسیوم های تخصصی»، «ایجاد ارتباط موثر با ستادهای فناوری پیشرفته و ستادهای توسعه اقتصاد بخشی برای توسعه فناوری هدفمند با همکاری بخش های مربوطه»، «بهره برداری حداکثری از همه ظرفیت های پیش بینی شده در قانون جهش تولید دانش بنیان و سایر اسناد بالادستی»، «همکاری در تدوین چارچوب های قانونی و نهادی در استقرار اقتصاد دانش بنیان با همکاری بخش های مربوطه» و «توسعه مراکز نوآوری با مشارکت صنایع بزرگ برای ارتقای سطح تحقیق و توسعه صنایع با همکاری شرکت های دانش بنیان و فناور» این ماموریت ها است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در ادامه این حکم از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات ذوالفقاری را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های دولت مردمی خواستار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha