مدیر کل دفتر زنان استانداری خراسان رضوی: از سقط هزار جنین پیشگیری شد

مشهد-ایرنا- مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: فراگیری آموزش‌ها و فعالیت پنج هزار کنشگر حوزه جمعیت در این استان، منجر به پیشگیری از سقط افزون بر یک هزار جنین شده است.

شیواخوش نسب روز سه‌شنبه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشگیری از سقط این میزان جنین در راستای فعالیت های انجام شده مربوط به یک سال اخیر بوده است و این نوزادان به سلامت متولد شده اند.

وی بیان کرد: همچنین در راستای قانون جوانی جمعیت و خانواده تا شهریور ماه امسال ۵۹ هزارو ۶۸۲ مورد تسهیلات اعطایی توسط بانکها پرداخت شده است؛ همچنین بازدیدهای متعددی از مراکز مرتبط با موضوع باروری و فرزندآوری به منظور آگاهی و رفع مشکلات آنها انجام گرفته است.

خوش نسب تاکید کرد: حقوق و مسوولیت‌ها، کسب و کار پایدار، زیست عفیفانه، نشاط اجتماعی، جمعیت، گفتمان سازی الگوی سوم و تحکیم خانواده، هفت عرصه مهم فعالیت حوزه دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: میانگین سن در اولین ازدواج زنان در کشور ۲۳.۱۵ سال و در استان خراسان رضوی ۲۱.۱۸ است که رتبه ۳۱ کشور را داراست، این در حالی است که نسبت جنسی تعداد مردان به ازای یک نفر زن در کشور ۱۰۳.۳۰ و در استان خراسان رضوی ۱۰۱.۷۵ است.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه شاخص بعد خانوار استان اکنون ۳.۳ است، بیان کرد: نرخ رشد جمعیت طبق آخرین ارزیابی ها در کشور ۱.۲ و در خراسان رضوی ۱.۵ بوده است که نشان از نرخ بالاتر این استان نسبت به کشور است.

او اضافه کرد: همچنین سن امید به زندگی در میان زنان استان خراسان رضوی از ۷۷ به ۷۸ سال رسیده است که نشان از رشد ۲ درصدی دارد.

خوش نسب افزود: نرخ بیکاری زنان در کشور ۱۸.۹ و این عدد در استان خراسان رضوی ۱۷.۲ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha