۴ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۴۳
کد خبر: 85007723
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش بیست درصدی تولید میگوی پرورشی در تنگستان

بوشهر_ ایرنا_ فرماندار تنگستان گفت: میزان میگو پرورشی برداشت شده از ۳۸ مزرعه این شهرستان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارای رشد ۲۰ درصدی است.

احمد لطفی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: درسال گذشته برداشت میگوی پرورشی از ۳۸ مزرعه در بخش دلوار، حدود ۲۵۰۰ تن بوده که در سال جاری این مقدار سه هزار تن رسیده است.

وی افزود: یکی از پتانسیل‌های اقتصادی شهرستان تنگستان، ظرفیت فعالیت‌های آبزی‌پروری شامل پرورش ماهی و میگو است که ضرورت دارد این ظرفیت با اولویت در اختیار سرمایه‌گذاران بومی قرار گیرد.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: با توجه به نرخ پایین اشتغال در شهرستان تنگستان، سرمایه‌گذاری در زمینه تولیدات دریایی و آبزی‌پروری در اولویت کاری قرار گرفته است، تا نرخ بیکاری در شهرستان کاهش یابد.

وی تاکید کرد: برای تعیین افق کاری در این زمینه، ضروری‌ است که مجموعه شیلات استان هماهنگ با فرمانداری برای واگذاری زمین و مجوزهای لازم به سرمایه‌گذاران اقدام کند.

فرماندار تنگستان ادامه داد: با توجه به شناخت کامل اقلیم و جغرافیای شهرستان، افراد بومی متقاضی سرمایه‌گذاری در این حوزه، موفق‌تر عمل می کنند.

لطفی گفت: با پیگیری‌های انجام شده به زودی احداث اسکله دلوار از محل اعتبارات ملی آغاز می شود.

وی دیگر اقدام زیرساختی مهم در حوزه اقتصاد دریایی را آغاز احداث شهرک دانش‌بنیان در بخش دلوار دانست که مجوز آن صادر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha