۳ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۱۵
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85007618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره قصه گویی «ایران کوچک در البرز قوی» آغاز شد

کرج - ایرنا - جشنواره قصه گویی «ایران کوچک در البرز قوی» به عنوان یکی از جشنواره‌های زیرمجموعه جشنواره بزرگ فرهنگی، هنری و ادبی استانی «البرز قوی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در نخستین روز از برگزاری جشنواره‌ قصه‌گویی«ایران‌کوچک در البرز قوی» ۲۰ قصه گو در ۲ نوبت صبح و عصر در سه گروه سنی نوجوان، زنان و مردان و مادربزرگ، پدربزرگ‌ها به رقابت پرداختند و قصه‌های خود با موضوعات سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایران ما، ایثار و از خودگذشتگی، آیینی، سنتی و فرهنگ و ادبیات عامه را برای مخاطبان تعریف کردند.

مهری فلاح، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در حاشیه برگزاری جشنواره این گفت: قصه از دیرباز در فرهنگ ما ایرانی ها جای داشته و قصه گویی یکی از فعالیت های اثر بخش کانون است که ما می توانیم پیام های تربیتی خود را از طریق آن به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم.

وی افزود: آبان ماه سال جاری فراخوان جشنواره قصه گویی ایران کوچک در البرز قوی منتشر شد و ۱۱۸ نفر از علاقه مندان در رده های سنی مختلف آثار خود را از طریق درگاه اینترنتی جشنواره ارسال کردند و اوایل دی ماه در پایش اولیه ۳۲ قصه توسط کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز انتخاب شده و به مرحله استانی راه یافتند.

همچنین ۱۲ قصه‌گو نیز در دومین روز از برگزاری این جشنواره در روز سه‌شنبه با هم رقابت خواهند کرد و در نهایت قصه‌گویان برتر در آیین اختتامیه‌ این جشنواره که روز چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha