متولیان جشنواره تئاتر برای انجام تمرین‌ها با هنرمندان همکاری داشتند
عکس تزیینی است

تهران-ایرنا- نویسنده و کارگردان نمایش آسمان پا به ماه که امسال در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، گفت: فراخوان امسال ساده و شفاف بود و متولیان امر برای روند تمرین‌ها همکاری لازم را با هنرمندان داشتند.

سعیده آجربندیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا بیان کرد: فراخوان جشنواره تئاتر در سال ۱۳۹۷ شلوغ و دارای بخش های متعددی بود و چون شرایط شرکت در هر بخش غیرشفاف بود تصور کردم باید در بخش مرور شرکت کنم به همین دلیل با رقابت جشنواره دانشجویی مواجه شدم و و کار من در دیگر بخش ها شرکت داده نشد، طراح تئاتر من که طراحی تئاتر دیگری را بر عهده داشت توانست برنده جایزه شود.

وی افزود: منتقدان که در جریان فعالیت من بودند گفتند چرا در بخش مرور شرکت کردی و با توجه به اینکه کار تو را در دیگر بخش ها شرکت ندادند باز هم در جشنواره شرکت می کنی پاسخ دادم بله چون بنده برای دریافت جایز شرکت نکرده ام، وقتی در این شرایط سخت ما پای کار ایستاده ایم باید تمام توان خود را برای کار درست و خوب بگذاریم برای اینکه تنها راه من برای ادامه تئاتر کار کردن است، قهر کردن در مرامم نیست در هر شرایطی گفت و گو را انتخاب می کنم و تئاتر این امکان را به هنرمندان می دهد.

متولیان جشنواره تئاتر برای انجام تمرین‌ها با هنرمندان همکاری داشتند

این نویسنده و کارگردان نمایش آسمان پا به ماه در مورد نمایشنامه این کار گفت: نگارش این نمایشنامه از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ یعنی دو سال به طول انجامید و در سال ۱۳۹۶ به چاپ رسید از سال ۱۳۹۱ با وجود اینکه متن تصویب شد به دلیل اینکه بنده در اداره کل هنرهای نمایشی مشغول به کار بودم فرصت اجرا در سالن تئاتر شهر به من داده نشد اما شهرام کرمی که عضو شورای تصویب بود به من پیشنهاد داد در جشنواره فجر شرکت کنم.

آجربندیان خاطرنشان کرد: نمایش آسمان پا به ماه یک درام اجتماعی است؛ خط داستانی این نمایش، دزدی یک فیلم نامه است که دست مایه پرداختن به مناسبات و روابط بین شخصیت ها قرار می گیرد. نمایش چهار شخصیت اصلی دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هر سال در جشنواره تئاتر فجر شرکت می کند یا خیر گفت: خیر هر سال در جشنواره شرکت نمی کنم چون کارهایم را با جزئیات و حساسیت می سازم و ارائه کار با کیفیت برایم بسیار مهم است.

آجربندیان دکترای فسلفه هنر دارد ۲۰ سال در زمینه تئاتر، نمایشنامه نویسی و کارگرئانی تئاتر فعال است.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که از ۲۵ دی ماه در شهرستان های مختلف آغاز شده از شنبه یکم دیماه تا ۱۱ بهمن ماه اجراهای صحنه ای و خیابانی خود را در تهران دنبال می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha