واکنش فدراسیون هندبال به انتخاب مربی خارجی برای تیم ملی بانوان

تهران- ایرنا- نائب رئیس زنان فدراسیون هندبال گفت: برای انتخاب کادر فنی تیم ملی باید بررسی‌ لازم در هیئت رئیسه انجام شود. تمامی گزینه‌های داخلی و خارجی روی میز است و فعلا تصمیم قطعی برای این موضوع نگرفته‌ایم.

افسانه دهقان روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا درباره حضور تیم ملی هندبال بانوان در آسیا و کسب سهمیه جهانی، اظهار داشت: دختران ما بعد از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در اینچئون کره‌جنوبی و کسب مقام چهارم آسیا، سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی را به دست آوردند. این رقابت‌ها آذر ماه ۱۴۰۲ به میزبانی مشترک سوئد و دانمارک برگزار می‌شود. همچنین رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در تیر ماه و قهرمانی نوجوانان آسیا مرداد ماه ۱۴۰۲ در کشور هند برگزار خواهد شد. میزبان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا هنوز مشخص نشده است.

وی افزود: برای آماده‌سازی دختران در رده سنی نوجوانان از یک ماه گذشته تا کنون ۲ اردوی استعدادیابی در جنوب و شمال کشور برگزار کردیم و ۸۵ نفر از مستعدین جنوب کشور و ۸۵ نفر از مستعدین در شمال کشور به ترتیب اردوهایی در کرمان و شاهرود برگزار شد. در ادامه قرار است اردوی مشترکی از نفرات برتر شمال و جنوب در بهمن ماه برگزار و ۳۰ بازیکن از بین آنها انتخاب شود.

نائب رئیس زنان فدراسیون هندبال گفت: بلافاصله بعد از انتخاب کادر فنی تیم نوجوانان این بازیکنان در اختیار مربی قرار می‌گیرند و نفراتی که شایسته اعزام هستند، عضو تیم ملی خواهند شد. در رده سنی جوانان نیز با توجه به اینکه تمامی بازیکنان فعلی به جز یک نفر در رده نوجوانان بودند و تجربه حضور در قهرمانی آسیا و جهان را داشتند و در لیگ برتر نیز بازی می‌کنند، بنابراین آمادگی رده سنی جوانان بسیار بالاتر از نوجوانان است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ای داریم اردویی در نیم فصل برای تیم جوانان و بزرگسالان داریم. اکنون ملی‌پوشان در تمامی تیم‌های لیگ برتری پخش شده‌اند. لیگ را کمی دیر شروع کردیم زیرا تیم سپاهان به عنوان نماینده ایران در مسابقات باشگاه‌های آسیا حضور داشت.

دهقان گفت: سیاست فدراسیون این است تا آسیبی به لیگ وارد نشود، به همین دلیل اردوی تیم ملی را به بعد از اردیبهشت ماه موکول کردیم.

وی خاطرنشان کرد: برای انتخاب کادر فنی تیم ملی باید بررسی‌های زیادی در هیئت رئیسه انجام شود. تمامی گزینه‌های داخلی و خارجی روی میز است و فعلا تصمیم قطعی برای این موضوع نگرفته‌ایم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha