۳ بهمن ۱۴۰۱، ۶:۰۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85006717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مکرون : بورکینافاسو به درخواست روسیه خروج نظامیان فرانسه از کشورش را خواستار شد

تهران- ایرنا-یک رسانه آمریکایی یکشنبه شب به نقل از امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در خصوص درخواست بورکینافاسو برای خروج نظامیان فرانسوی از کشورش نوشت : به نظرم باید خیلی محتاط باشیم، احتمالا علت این درخواست واگادوگو، مداخله روسیه بوده است.

به گزارش ایرنا، واشنگتن پست گزارش داد: رئیس جمهوری فرانسه افزود: باید مطمئن شد که اطلاعات را دستکاری نکرده باشند.

وی ادامه داد: اطلاعات درباره این گزارش ابهام برانگیز است، منتظر توضیح ابراهیم تراوره رهبر نظامی بورکینافاسو خواهیم ماند.

براساس گزارش این رسانه آمریکایی "احساسات ضد فرانسوی در بورکینافاسو علیه استعمار فرانسه از زمان روی کارآمدن تراوره در ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۱) شعله ور شده است، بطوری که رهبر نظامی بورکینافاسو بصورت علنی اعلام کرده که علاقه مند است که با کشورهای دیگری بویژه روسیه کار کند."

دولت بورکینافاسوا روز یکشنبه بصورت رسمی از فرانسه خواست ظرف یک ماه آینده نظامیان خود را از کشورش خارج کند.

خبرگزاری فرانسه نیز در این باره اعلام کرد که به پیام وزارت امورخارجه بورکینافاسو دست پیدا کرده است که روز چهارشنبه گذشته برای پاریس ارسال شد.

این نامه به توافقنامه نظامی سال ۲۰۱۸ میان فرانسه و بورکینافاسو پایان می دهد. این توافقنامه اجازه حضور به نظامیان فرانسوی در خاک بورکینافاسو را می‌داد.

رادیو آر تی بی ملی بورکینافاسو نیز روز شنبه اعلام کرد که دولت نظامی این کشور روز چهارشنبه مقرر کرده که به حضور نظامی فرانسه در کشورش پایان دهد.

یک مقام نزدیک به دولت آواگادوگو به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت: ما از دولت فرانسه خواسته‌ایم هرچه سریع تر نظامیان خود را از خاک بوکینافاسو خارج کند البته این کشور روابط خود را با پاریس قطع نخواهد کرد.

بر اساس آمارهای موجود فرانسه نزدیک به ۴۰۰ نیروی ویژه در بوکینافاسو دارد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha