۳ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۵۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85006681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده لبنانی:  حل و فصل بحران کشور در گرو انتخاب رئیس جمهوری اصلاح طلب است

تهران- ایرنا-محمد خواجه نماینده پارلمان لبنان یکشنبه شب در خصوص بحران سیاسی در کشورش و ناکامی در انتخاب ریاست جمهوری در این کشور گفت: لبنان نیازمند یک رئیس جمهوری با دیدگاه اصلاحی است که بتواند مسائل و بحران های امروز لبنانی‌ها را حل و فصل کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، این نماینده مجلس لبنان اظهار کرد: نیازمند رئیس جمهوری هستیم که با همه لبنانی ها و همه دوستان و برادران در جهان روابط متعادلی داشته باشد.

وی افزود: نبیه بری رئیس پارلمان به صورت هفتگی جلسه‌ای برای انتخاب رئیس جمهوری برگزار می کند و این جلسات به دلیل بی نتیجه بودن خسته کننده شده است، چرا که در حقیقت هیچ تغییری را به وجود نمی آورد.

این عضو پارلمان لبنان از ائتلاف توسعه و آزادسازی اضافه کرد: اگر ۱۱ جلسه گذشته برای انتخاب رئیس جمهوری را نگاه کنیم، می بینیم که همان حوادث و سناریو و نتایج رخ داده است و اگر به سوی توافق گروه‌ها پیش نرویم، اگر بری ۱۰۰ جلسه را نیز برگزار کند، نتیجه همین خواهد بود، چرا که نمی شود از همین فرضیه استفاده کرد و انتظار نتایج متفاوت را داشت.

خواجه گفت: هیچ گروهی در پارلمان نمی تواند به تنهایی رئیس جمهوری لبنان را انتخاب کند و تنها راه انتخاب وی توافق میان همه احزاب و گروه هاست.

وی ادامه داد: اگر بری در رو،ز سه جلسه نیز برای انتخاب رئیس جمهوری برگزار کند، چیزی تغییر نمی کند؛ به همین علت ابتدا باید در مورد رئیس جمهوری آینده و ویژگی های او تفاهم حاصل شود.

خواجه در پایان تأکید کرد: امروز جهان مشغول بحران‌ها و کشورهای منطقه نیز درگیر مشکلات خود هستند و لبنان یک فرصت تاریخی دارد که رئیس جمهوری ساخته دست خود را انتخاب کند.

پارلمان لبنان پنجشنبه گذشته برای یازدهمین بار متوالی و به علت اینکه هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری این کشور نتوانستند آرای دو سوم نمایندگان را کسب کنند، نتوانست رئیس جمهوری کشورش را انتخاب کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha