۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۴۵
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85006531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخراج یک کاروان نظامی آمریکایی از شمال سوریه توسط غیرنظامیان

تهران - ایرنا - اهالی روستایی در حومه «قامشلی»، مانع عبور یک کاروان نیروهای اشغالگر آمریکایی از روستایشان شده و آنها را از منطقه خود اخراج کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، اهالی روستای «حامو» در حومه جنوبی قامشلی، مانع ورود کاروان خودروهای نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی در نزدیکی این روستا شدند و آن‌ را مجبور به عقب‌ نشینی کردند.

خبرنگار «سانا» به نقل از منابع محلی اعلام کرد که ساکنان روستای حامو در حومه جنوبی قامشلی جلوی یک کاروان متشکل از ۴ خودروی زرهی نیروهای اشغالگر آمریکایی را گرفته و به با پرتاب سنگ به سوی آنها در نهایت نظامیان آمریکایی و وابستگانشان مجبور به عقب نشینی از این روستا شدند.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

در سه سال گذشته آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به افزایش سرقت نفت مردم این کشور شده است.

«نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» (قسد) شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha