فرماندار: ۱۱۳ طرح در مراغه با سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیارد تومانی آماده افتتاح است

مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: همزمان با دهه مبارک فجر امسال ۱۱۳ طرح عمرانی، زیرساختی و خدماتی با بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح، و ۱۳ طرح دیگر نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش ایرنا «داود اسدیان» روز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر شهرستان به خبرنگاران اظهار داشت: گازرسانی به هشت روستای شهرستان با ۱۱۹ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری، بازسازی پارک «قیزیل ارسلان» با ۴۵ میلیارد ریال هزینه و طرح هادی پنج روستا از جمله روستاهای «کرده‌ده» و «کرمجوان» جزو همین طرح‌های افتتاحی است.

به گفته وی از دیگر طرح‌های آماده افتتاح این شهرستان در دهه فجر امسال می‌توان به افتتاح سه طرح شامل آغاز به کار واحدهای تولیدی مبلمان فلزی خانگی با چهار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، تزریق پلاستیک برای تولید انواع غلیظ پاش و تریگر با ۲۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سیستم تصفیه پساب شرکت الکل‌سازی با ۱۴ میلیارد تومان هزینه بخش خصوصی اشاره کرد.

برنامه‌های دهه مبارک فجر مردم‌محور و پرمحتوا برگزار می‌شود

فرماندار مراغه با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین رخداد قرن، همواره مورد طمع استکبار جهانی قرار دارد، بیان کرد: دهه مبارک فجر فرصتی برای تبیین حقیقت انقلاب، اشتباه محاسباتی دشمنان و جلب مشارکت حداکثری مردم است و بر همین اساس برنامه‌های گرامیداشت این ایام مردم‌محور و پرمحتوا برگزار می‌شود.

«اسدیان» افزود: نشست‌ها و آیین‌های گرامیداشت در دهه مبارک فجر امسال نباید تشریفاتی باشد و برای برگزاری پرمحتوای آنها همه باید اهتمام داشته و مسئولان کمیته‌های ۱۹ گانه در تدوین برنامه‌ها خلاقیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: جوانان و نسل جوان ما باید بدانند که اسلام به ذات خود ندارد عیبی و برخی از مشکلات نیز ناشی از ضعف مدیریت است و ضعف‌های افراد و مدیران نباید به پای انقلاب اسلامی نوشته شود.

اسدیان مهمترین مولفه انقلاب اسلامی را عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی خواند که برگرفته از فلسفه بعثت انبیاست و اضافه کرد: دهه فجر فرصتی برای تبیین حقیقت انقلاب اسلامی برای نسل جدید است و اگر امروز در مدارس، دانشگاه‌ها و تریبون‌هایمان این حقیقت را تبیین نکنیم، همه‌چیز در رسانه‌های بیگانه وارونه جلوه داده می‌شود.

قدرت مردمی انقلاب باید تبیین شود

فرماندار مراغه با بیان اینکه قدرت نرم و مردمی انقلاب اسلامی تهدیدهای دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرده است، بیان کرد: این قدرت نرم انقلاب اسلامی باید در دهه فجر تبیین شود تا عاملی برای امیدآفرینی باشد.

«اسدیان» تصریح کرد: هجمه یکپارچه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی اگر در مورد هر کشور دیگری وجود داشت، آن کشور بدون‌شک نمی‌توانست با این پویایی به راهش ادامه دهد اما این نظام مقدس به پشتوانه حضور مردم روز به روز در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی در اغتشاشات اخیر سازماندهی منسجم و منظمی داشت و از همه ظرفیت‌ها برای براندازی این نظام مقدس استفاده کرد، اظهار داشت: دشمنان در محاسبات خودشان دچار اشتباه هستند و به فرموده رهبر معظم انقلاب هنوز هم حقیقت انقلاب و ملت ایران را نشناخته‌اند.

فرماندار مراغه اظهار داشت: این ملت بعد از گذشت ۴۴ سال همچنان به شعارهای انقلاب پایبند هستند و همین اعتقاد و ایمان مردم موجب شده است تا انقلاب پابرجا بماند.

به گزارش ایرنا، ۱۹ کمیته تخصصی از جمله نیروهای مسلح، دانشگاهیان، بسیج، ارتباطات و رسانه، هنرمندان، مساجد و غیره برای بزرگداشت دهه مبارک فجر در ستاد دهه فجر این شهرستان تشکیل شده است.

همچنین ۱۰۰ عنوان برنامه نیز از سوی سپاه شهرستان برای اجرا در طول دهه مبارک فجر امسال برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha