سلمان حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده بیش از ۱۴ هزار جلسه مشاوره و خدمات روانشناختی در مراکز و دفاتر مشاوره و خدمات روانشناختی دولتی و غیردولتی حضوری ارایه شده است.
وی اضافه کرد: خط ۱۴۸۰ به عنوان یکی از مراکز مشـاوره تلفنی است که در بخش دولتی متمرکز بوده و یکی از بهترین، محرمانه ترین و در دسترس ترین راههای مشاوره تلفنی است.
به گفتنه این مسوول، همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس گیرندگان و گوناگونی مشکلات آنان، گاه ضروری است که برای دریافت راهنمایی و خدمات روانشناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و دیگر منابع حمایتی متناسب با نیاز فرد ارجاع داده شوند.
وی ویژگیهای خط ۱۴۸۰ را یادآور شد و گفت: تماس گیرندگانی که به دلیل مشکلات خاص از قبیل معلولیت جسمی، کمرویی، اضطراب اجتماعی، شاغل بودن و عدم دسترسی به مراکز مشاوره حضوری و غیره نمی توانند از خدمات مشاوره حضوری استفاده کنند از خدمات مشاوره تلفنی به بهترین شکل ممکن بهره مند می شوند.
این مسوول ادامه داد: همچنین مشاوره تلفنی امکان آن را فراهم می کند تا افراد نیازمند در زمان دلخواه و در هر مکانی که به تلفن دسترسی دارند سریع و آسان و به صورت رایگان از کمک های مشاورین متخصص و مجرب بهره مند شوند.
حسینی، مشاوره را در راستای بهبود تصمیمگیری و حل مشکلات مردم عنوان و خاطرنشان کرد: مشاوران تلاش میکنند با افزایش توانایی فرد در ایجاد و حفظ رابطه با دیگران، بهبود فرایند تصمیم گیری، تسهیل شکوفایی استعدادهای بالقوه و کمک به بالابردن اثربخشی و توانایی سازگاری، زمینه بهبود و رفع مشکلات فرد را فراهم کنند.
نظر شما