برنامه‌ریزی برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی نماز در حال انجام است

تهران - ایرنا - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ریزی برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی نماز در تهران و سایر شهرستان‌ها توسط معاونین پرورشی در حال انجام است و با استفاده از ظرفیت مرکز تخصصی نماز برگزار خواهد شد.  

به گزارش ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری با اشاره به اینکه اجلاس سراسری نماز توسط ستاد اقامه نماز کشور برگزار می‌شود، افزود: بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با شعار «نماز، مدرسه، خانواده، دانشگاه و معلمان آینده» ۶ بهمن در تهران برگزار خواهد شد.

وی گفت: اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی هم در دستور کار است و در استان‌های سراسر کشور در حال برگزاری است، اجلاس دانش آموزی نماز یک فرآیند دیگری دارد که در کنار اجلاس سراسری نماز و جدا از اجلاس بیست و نهم برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در تشریح برنامه های اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: در این اجلاس که با حضور و سخنرانی رئیس‌جمهوری و وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، قرار است از فعالان نماز تمام دستگاه‌های کشور از جمله مدیران کل آموزش و پرورش برتر استان‌ها، رؤسای ادارات نماز، قرآن و عترت برتر استان‌ها، معلمان و دانش‌آموزان برتر استان‌ها که فعالیت‌های چشمگیری در حوزه نماز در سال گذشته داشته‌اند، تجلیل شود.

باقری با اشاره به اینکه در کمیته فرهنگی اجلاس سراسری نماز نیز پیش‌اجلاس‌های نماز دانش‌آموزی و مناطق را برگزار می‌کنیم اضافه کرد: تا قبل از اجلاس سراسری ۶ بهمن، تعداد زیادی از مناطق آموزش و پرورش اجلاس منطقه‌ای خود را برگزار خواهند کرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: این مرکز از تعداد زیادی مدرسین حوزه کودک و نوجوان برخوردار است که در روش‌های جذب کودکان و نوجوانان به نماز تخصص و تبحر دارند. همچنین نشست‌های نماز دانش‌آموزی با حضور مدرسان مرکز تخصصی نماز و با هماهنگی ستاد اقامه نماز کشور در مدارس منتخب کشور برگزار خواهد شد. ضمن اینکه برگزاری نشست‌های نماز ادارات آموزش و پرورش هم در حال برنامه‌ریزی است.

باقری تاکید کرد: انتظار ما این است که ائمه جماعات مدارس و مساجد در ایام منتهی به اجلاس سراسری نماز با حضور مدرسین مرکز تخصصی نماز، نشست‌هایی با مامومین خود که غالبا از اولیای دانش‌آموزان هستند، قبل از نمازهای جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا برگزار کنند تا آحاد مختلف جامعه با روش‌های جذب نوجوانان به نماز آشنا شوند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: از مدیران کل آموزش و پرورش، معاونین پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات نماز، قرآن و عترت ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور برای اجلاس سراسری نماز دعوت شده است تا هم در اجلاس حضور داشته باشند و هم در جلسات تخصصی که در حاشیه اجلاس خواهیم داشت، شرکت کنند.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha