اسپوتنیک: نشست رامشتاین، استیصال غرب در جنگ اوکراین را نشان داد

تهران-ایرنا- کارشناسان نظامی می‌گویند که نشست رامشتاین آلمان فقدان وحدت، اهداف نامشخص و نداشتن طرح و برنامه‌ای در جنگ اوکراین را نمایان کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، گروه موسوم به «گروه تماس اوکراین»، متشکل از پشتیبانان تسلیحاتی کی‌یف به رهبری لوید آستین رئیس پنتاگون، جمعه ۲۰ ژانویه نشستی را در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان برگزار کرد تا درباره تحویل خودروهای سنگین به اوکراین بحث و گفت‌وگو کنند.

این نشست که متشکل از اعضای ناتو، رهبران دفاعی از ۵۰ کشور جهان، دلالان اسلحه، افسران نظامی آمریکایی و اروپایی، وزارت امورخارجه ایالات متحده، سازمان سیا و جمعی از فعالان صنعت تسلیحاتی آمریکا در پایگاه نیروی هوایی رامشتاین آلمان برگزار شد، نشانه‌ای از استیصال شدید و پذیرش شکست اجتناب‌ناپذیر ایالات متحده و متحدانش در جنگ اوکراین است.

اسکات بنت کهنه‌سرباز یازدهمین گردان عملیات روانی ارتش آمریکا و تحلیلگر پیشین ضد تروریسم وزارت امورخارجه آمریکا درباره این نشست به اسپوتنیک گفت: این آخرین تلاش جبهه غرب و در رأس آنها آمریکا برای به نمایش گذاشتن چهره‌ای شجاع (یا شاید یک چهره دیوانه) از خود و سعی در خودفریبی است تا ایمان بیاورند که تغییر و تحولات جنگ در اوکراین به نفع آنها پیش می‌رود.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در گردهمایی رامشتاین که بیش از ۵۰ مسئول دفاعی حضور داشتند، مدعی شد که روسیه برای یک جنگ طولانی آماده می‌شود. وی از همتایان غربی خود خواست فورا سلاح‌های بیشتری برای اطمینان از پیروزی کی‌یف، تدارک ببینند.

استولتنبرگ گفت: جنگ اوکراین نیز مانند بیشتر جنگ‌ها، احتمالاً بر سر میز مذاکره به پایان خواهد رسید اما آنچه در جریان مذاکرات (صلح احتمالی) اتفاق خواهد افتاد، مستقیماً با آنچه در میدان نبرد رخ می‌دهد مرتبط است، بنابراین ما اکنون باید سلاح‌های بیشتری را در اختیار اوکراین قرار دهیم.

این نشست زمانی برگزار شد که ارتش روسیه موفق شد سولدار و چند شهرک دیگر را در منطقه دونباس تصرف کند و حمله به منطقه زاپوروژیه را آغاز کرد.

بر اساس گزارش‌ها، واشنگتن به کی‌یف توصیه کرده است که به جای تلاش مضاعف برای دفاع از شهر باخموت در استان دونباس، بر انجام یک ضد حمله بزرگ علیه نیروهای روسی در حال پیشروی تمرکز کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha