ثبت‌نام چهار هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه وام اشتغالزایی بسیج سازندگی استان مرکزی

اراک - ایرنا - مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی در سامانه وام اشتغالزایی بسیج سازندگی این استان ثبت نام کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار «سعید فرامرزی» شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: این متقاضیان در ۲۹ عرصه و ۶۰ زیر شاخه با موضوعات امنیت غذایی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی درخواست خود را در سامانه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان مرکزی ثبت کردند.

وی ادامه داد: متقاضیان برای دریافت این منابع مالی در گذشته نباید از وام اشتغالزایی دولت استفاده کرده باشند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: عدم اشتغال و پوشش بیمه اجباری از دیگر شرایط لازم برای ثبت نام کنندگان بوده و ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت نیز برای آقایان الزامی است.

فرامرزی با بیان اینکه این وام تنها به افرادی اعطا می‌شود که توانمندی و مهارت لازم را در حوزه کسب وکار خود داشته باشند، اضافه کرد: برای تایید مهارت و دریافت وام، متقاضی لازم است مدرک تحصیلی مرتبط، گواهی دوره های فنی‌ و حرفه ای یا گواهی معتبری که جهت احراز مهارت او کافی باشد را در پرونده خود داشته باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه صحت سنجی اطلاعات و طرح توجیهی که در سایت ثبت شده است توسط کارشناسان با حضور در محل کسب و کار انجام می‌پذیرد، افزود: پرونده متقاضیان پس از بازرسی باید توسط کمیسیون سپاه شهرستان ها مورد تایید قرارگیرد.

فرامرزی افزود: ۸۰۰ پرونده تاکنون نظر کمیسیون سپاه شهرستان ها را دریافت کردند و ۴۰۰ نفر نیز به بانک های عامل معرفی شده اند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی خاطر نشان کرد: حمایت از مشاغل خرد و خانگی از جمله اهداف ارایه این وام ها بوده و رویکرد سپاه و بسیج در این راستا توانمند سازی و خودکفایی در عرصه های اقتصاد مقاومتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha