قاسم عسکرینسب روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار در کنار فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار- هند در راستای توسعه کریدور شمال جنوب و تحقق تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری به منظور توسعه سواحل مکران است و سازمان بنادر و دریانوردی به برنامهریزی مدون در راستای اجرای سیاستهای تبیین شده گام بر میدارد.
وی افزود: قبل از فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار، کانتینرهای ارسالی از چین به بندر شهیدرجایی میرفتند و پس از ماندگاری با شناورهای کوچکتر به چابهار منتقل میشدند و حدود ۴۵ روز طول میکشید تا کالای خریداری شده از سوی فعالان اقتصادی به دست آنها برسد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه راهاندازی خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب شده مدت زمان تحویل کالا از چین به چابهار از ۴۵ روز به ۲ هفته کاهش یابد، گفت: از زمان راهاندازی خط مذکور تاکنون چهار سفر انجام شده و ظرفیت شناورهای مربوطه TEU ۶۵۰۰ است.
پهلوگیری مستقیم کشتیهای چینی در بندر چابهار
وی با اشاره به اینکه خط کشتیرانی مستقیم از چین به بندر چابهار پس از تخلیه کالا در این بندر به مسیر خود ادامه میدهد و در بندر شهید رجایی پهلوگیری میکند عنوان کرد: به طور متوسط هر ۱۰ روز یک کشتی از چین در چابهار پهلوگیری میکند.
عسکری نسب با تاکید بر اینکه فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب کاهش هزینه و مدت زمان انتقال کالا شده و استقبال و رضایت صاحبان کالا را به همراه داشته است، اظهارداشت: در فاز بعدی بدنبال بازاریابی در راستای ارسال کانتینرهای صادراتی از چابهار به چین هستیم و در این راستا مذاکرات و پیگیریهای لازم در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب فعال شدن زنجیره تامین حمل و نقل کالا، اشتغالزایی، پویایی و فعالیت هرچه بیشتر و بهتر بندر و نیز فعالیت تجهیزات مخصوص ترمینالهای کانتینری میشود، خاطرنشان کرد: در عین حال فعالیت خطوط کشتیرانی به بندر چابهار افزایش امنیت را بدنبال خواهد داشت و در اشتغالزایی غیر مستقیم برای مردم منطقه نقش بسزایی دارد.
نظر شما