۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85005325
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: رفع مساله ازدحام کامیون‌ها در مرز آستارا پیگیری می‌شود

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: رفع مساله ازدحام کامیون‌ها در منطقه مرزی این شهرستان از جمله با برگزاری نشست‌های مشورتی با نمایندگان بازرگانان، شرکت‌ها، نمایندگان رانندگان و شورای ترافیک به صورت شبانه‌روزی پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز شنبه در بازدید از گمرک آستارا به خبرنگاران بیان کرد: ازدحام کامیون‌ها و تریلی‌ها با آغاز فصل صادرات محصولات کشاورزی در شهرستان آستارا رخ می‌دهد که در این راستا تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی با تاکید بر مطالبه‌گری برای پیگیری و رفع برخی موارد در سطح ملی افزود: وضعیت پل فلزی ۸۰ ساله الان مناسب نیست که البته اعتبار اولیه تخصیص پیدا کرده است اما باید کار نوسازی، استحکام‌بخشی و تعریض این پل تسریع شود.

فرماندار آستارا اظهار کرد: ساخت پل جدید اتومبیل‌رو هم که از حدود یک سال گذشته در دست اجرا است، پیش‌بینی می‌شود بین ۲ تا ۳ ماه آینده به اتمام برسد اما باید زیرسازی راه مواصلاتی این پل به مسیر اصلی هرچه سریعتر انجام بگیرد تا برای انجام صادرات و واردات آماده شود.

وی اضافه کرد: اقدام‌هایی نیز باید در زمینه محوطه‌سازی گمرک انجام بگیرد و از جمله بحث نصب دستگاه ایکس‌ری یکی از ملزومات است که راه‌اندازی آن موجب سرعت‌بخشی به روند خروج کامیون‌ها می‌شود و از این رو موضوع باید به نحو احسن پیگیری شود.

رضایی‌پور عنوان کرد: همچنین سامانه نوبت‌دهی به کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی برای ورود به گمرک باید الکترونیکی شود که اداره پایانه‌ها موظف است این کار را انجام دهد و در مورد وضعیت پروژه تیرپارک هم با توجه به اعلام آمادگی از سوی سرمایه‌گذار، باید صدور مجوز سرعت بگیرد.

به گفته وی، بحث احداث پایانه راهداری جدید آستارا با حضور همه اداره‌ها از دیگر مواردی است که جانمایی شده و باید هرچه سریعتر نسبت به تملک و ساخت این پروژه بزرگ اقدام لازم صورت بگیرد.

تجمع و ترافیک کامیون‌های حامل محصول‌ها و کالاهای ترانزیتی و صادراتی در محدوده آستارا به ویژه گمرک زمینی این شهرستان موجب بروز برخی مشکلات و نارضایتی فعالان حوزه حمل و نقل، ترانزیت و صادرات در چند هفته گذشته شده است.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha