جذب‌ سرمایه‌گذاری خارجی ۲ میلیون دلاری در لامرد در دستور کار است

شیراز- ایرنا- جلسه بررسی و امکان سنجی راه اندازی مجموعه صنعتی فروآلیاژ با حضور هیأت سرمایه گذاران خارجی از کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار شد، طرحی که به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ۲ میلیون دلار، اعتبار پیش‌بینی شده اولیه آن است.

به گزارش دریافتی روز شنبه از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محسن ربانی‌زاده پس از دیدار با این گروه سرمایه‌گذاری خارجی اظهار داشت: اجرای این طرح، اشتغال‌زایی برای ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی لامرد را به دنبال خواهد داشت.
وی اظهار داشت:‌ منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد، قطب انرژی و صنعتی جنوب کشور است و شاخصه های نزدیکی به دریا و شرایط اقلیمی مطلوب، از بهترین نقاط استان فارس برای سرمایه گذاری است.
معاون استاندار فارس اضافه کرد: استقرار مناطق ویژه اقتصادی در شهرستانهای جنوب استان در راستای تحقق سیاست اقتصاد دریا محور، راهکاری اساسی برای تقویت بنیه صنعتی کشور و رونق تولید و رفع معضل بیکاری به شمار می آید.
ربانی زاده گفت: در وضعیت کنونی کشور، منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس با تکیه بر دانش فنی و مهندسی دست اندارکاران و حمایت های مسئولان کشوری و استانی توانسته منطقه ویژه را در ریل توسعه قرار دهد.
معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید عرصه و گستره لازم برای ورود سرمایه گذاران را به استان مهیا کنیم، تصریح کرد: تولید همراه با سرمایه گذاری راهکاری اساسی در برون رفت از رکود تورمی است لذا نیاز امروز بخش اقتصاد سوق دادن سرمایه گذاری ها به سمت سرمایه‌گذاری‌های تولیدی و اشتغال‌زا با بهره گیری از ظرفیت بالقوه ژئوپولتیکی است.
شهرستان لامرد در ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

اخبار مرتبط